پیشروپک ، روزهای شنبه و سه‌شنبه به دلیل قطعی برق تعطیل است.

بستن
فهرست

پیشروپک ، روزهای شنبه و سه‌شنبه به دلیل قطعی برق تعطیل است.

بستن
جستجو در سایت

پیشروپک ، روزهای شنبه و سه‌شنبه به دلیل قطعی برق تعطیل است.

بستن

نکات کلیدی در انتخاب نوار نقاله

صفحه اصلی » نکات کلیدی در انتخاب نوار نقاله

نکات کلیدی در انتخاب نوار نقاله
راهنمای مطالعه

تخته‌های باریک میانی، تسمه با اصطکاک بالا، باکت‌ها و غیره، اشکالاتِ متداول جلوگیری از ریختن یا افتادن محصول از نوار نقاله هستند.

نوارنقاله بارگیری و تخلیه

نوارنقاله بارگیری و تخلیه پیشروپک

نوار نقاله شیب‌دار و بارگیری‌شده در هنگام خاموش‌بودن درایو ممکن است به سمت عقب بلغزد.

این نوارنقاله‌ها از ترمز/کلاچ‌های ضامن‌دار (Backstopping Brakes) استفاده می‌کنند که به‌طور خودکار با انرژی کم موتور آن‌ها روشن می‌شوند.

غالباً، ترمز جهت اجازه برگشت تخلیه بارها به نوار نقاله گرفته می‌شود. در بعضی از نوارنقاله‌ها، مقدار مشخصی از لغزش مطلوب است.

آن‌هایی که بطری‌های شیشه‌ای را روی خطوط بسته‌بندی انتقال می‌دهند، معمولاً نوعی تسکین فشار برگشتی را برای جلوگیری از شکستن بطری‌ها هنگام تجمع آن‌ها در یک منطقه، مانند محلول‌های پرکننده استفاده می‌کنند.

الکتریسیته ساکن

یک تسمه نقاله در معرض الکتریسیته ساکن است، زیرا تسمه به‌طور مداوم بر قرقره‌های انتهایی کشیده می‌شود که اگر اجزای الکتریکی منتقل شوند، الکتریسیته ساکن می‌تواند خطرناک باشد.

اقدامات محافظتی ضدالکتریسیته ساکن، مانند تسمه‌های رسانا یا برس کنترل استاتیک باید برای محافظت از محصولات در نظر گرفته شود.

سایر نکات ایمنی نیز باید به‌دلیل طویل‌بودن نوار نقاله و مجاورت آن‌ها با پرسنل رعایت شوند.

نوار نقاله غلتکی زنده را می‌توان به غلتک‌های بازشو مجهز کرد که اگر دست یا پای شخصی میان غلتک قرار گرفت، از تسمه درایو آن‌ها جدا می‌شود.

از Cross Over می‌توان برای عبور افراد از قسمت‌های طولانی نوار نقاله تسمه‌ای استفاده کرد. نوارنقاله‌های غلتکی غالباً برای رسیدن به این هدف از مقاطع دستی یا موتوری استفاده می‌کنند.

نوار نقاله ها معمولاً از نوعی مکانیزم استارتر سافت یا کلاچ استفاده می‌کنند تا هنگام راه‌اندازی تسمه، زنجیرها و غیره، از موتور بیش از حد بارگیری نکنند.

برخی از نوارنقاله‌های تسمه‌ای مجهز به درایوهای موتوری با چرخ‌دنده هستند که دارای موتورهای داخلی و درایوهای دنده‌ای در داخل غلتک‌های هد می‌باشند که دیگر نیازی به موتورهای نصب‌شده در خارج و اجزای انتقال قدرت ندارند.

در حالی که بسیاری از سیستم‌های نوار نقاله ثابت و دائمی هستند، بسیاری از آن‌ها همچنین قابل‌حمل هستند و برای بارگیری چرخ‌های باربری، واگن‌های ریلی، سیلوها و غیره طراحی شده‌اند.

نوارنقاله‌های تغذیه‌ای که به‌طور خاص برای عملیات بسته‌بندی ساخته می‌شوند، اغلب برای حمل‌ونقل آسان در داخل یک مرکز بر روی کاستور (چرخ کوچک) نصب می‌شوند.

منبع 

دیدگاه‌ خود را بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 1 =

مشاوره خرید اتوماسیون بسته‌بندی و خطوط انتقال

۶۵۶۱۲۹۴۵ ۲۱ (۹۸+)