پیشروپک ، روزهای شنبه و سه‌شنبه به دلیل قطعی برق تعطیل است.

بستن
فهرست

پیشروپک ، روزهای شنبه و سه‌شنبه به دلیل قطعی برق تعطیل است.

بستن
جستجو در سایت

پیشروپک ، روزهای شنبه و سه‌شنبه به دلیل قطعی برق تعطیل است.

بستن

نوار نقاله (کانوایر)

نوار نقاله سفارشی

نوار نقاله های پیشروپک، سیستم های جامع و کارا ، با سرعت و دقت بالا هستند که در بسیاری از کارخانه های ایران و خارج ایران راه اندازی شده اند.
این نوار نقاله ها با توجه به نیاز مشتری و محیط کار کارخانه طراحی شده اند .
همچنین امکان طراحی هر نوع نوار نقاله با توجه به نیاز مشتری ( میزان سرعت ، شرایط محیطی ، نوع محصول ، امکان اتوماسیون انبار و … ) وجود دارد.
در واقع وسیله یا جزء حمل کنندهٔ یک سیستم انتقال مواد تسمه ای می‌باشد (که اغلب این سیستم به صورت خلاصه تسمه یا سیستم های نوار نقاله نامیده می‌شود) .

خرید نوار نقاله:

هنگام خرید نوار نقاله عوامل متعددی وجود دارند که لازم است به آنها توجه کنید.
نوار نقاله ها در دو نوع کلی رولری و تسمه ای ساخته می‌شوند. علل مختلفی در انتخاب نوع نوار نقاله از جمله محیط، محصول و ویژگی های انتقال تاثیرگذارند. در صورتی که می‌خواهید کارتن‌های مادر را جابه‌جا می‌کنید می‌توانید از نوار نقاله‌های رولری استفاده کنید که وزن زیادی را تحمل می‌کنند و شرایط نگهداری و قیمت مناسبی نیز دارند. برای انتقال سایر محصولات به خصوص محصولات تک بدون کارتن لازم است از نوار نقاله‌های تسمه ای استفاده کنید. جهت گرفتن مشاوره و خرید نوار نقاله می‌توانید به قسمت محصولات سایت مراجعه نمایید.

عوامل موثر در خرید نوار نقاله

هنگام خرید نوار نقاله باید چندین فاکتور را در نظر گرفت تا از انتخاب مناسب برای تامین نیازهای خاص شما اطمینان حاصل شود. این عوامل می توانند بر عملکرد، دوام و هزینه مناسب سیستم نوار نقاله تأثیر بگذارند.

مواد مختلف دارای سطوح مختلفی از سایندگی، مقاومت در برابر دما و مقاومت شیمیایی هستند. برای انتخاب نوار نقاله مناسب، ویژگی های مواد را حتما در نظر بگیرید. نوار نقاله باید بتواند وزن و بار مواد در حال انتقال را تحمل کند. هم وزن استاتیک و هم هر ضربه دینامیکی یا بار ضربه‌ای که ممکن است در طول فرآیند انتقال رخ دهد را در نظر داشته باشید. اندازه و ابعاد نوار نقاله باید با محدودیت های کاربردی و فضایی شما هماهنگ باشد. فضای موجود را اندازه گیری کنید و توان عملیاتی و چیدمان مورد نظر سیستم نوار نقاله را در نظر بگیرید. فضای عملیاتی می‌تواند بر عملکرد و طول عمر نوار نقاله تأثیر زیادی بگذارد. عواملی مانند دما، رطوبت، وجود گرد و غبار و آلاینده‌ها باید در نظر گرفته شوند. هنگام انتخاب نوار نقاله، سهولت نگهداری و نظافت آن را در نظر بگیرید. برخی از نوار نقاله ها نیاز به نظافت مرتب دارند یا ممکن است بسته به طرح و جنس، نگهداری آنها دشوارتر باشد. به هزینه اولیه، طول عمر مورد انتظار و نیازهای نگهداری از نوار نقاله حتما توجه کنید.  با ارزیابی دقیق این عوامل، می‌توانید نوار نقاله‌ای را انتخاب کنید که نیازهای شما را برآورده کرده و از عملکرد مطلوب و طول عمر مناسبی برخوردار باشد.

شرکت فنی مهندسی پیشروپک با توجه به نیاز شما، اقدام به طراحی و ساخت نوار نقاله های سفارشی می‌کند که در زمینه کیفیت و طراحی منحصر به فرد، داعیه دار بهترین هاست. برای نمونه به برخی از تولیدات شرکت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

سیستم های بارگیری و تخلیه ، نوار نقاله های آکاردئونی ، چک ویر

 

قیمت نوار نقاله های سفارشی:

عوامل متعددی در قیمت نوار نقاله تاثیرگزار هستند. همانطور که از نام این نوار نقاله ها پیداست شما می توانید قسمت های مختلف یک دستگاه نوار نقاله را با توجه به نیازهای گوناگون طراحی کنید. به همین دلیل نوار نقاله های سفارشی قیمت بالاتری نسبت به نوار نقاله های آماده فروش و نصب دارند. در ادامه به بررسی تعدادی از عوامل تاثیرگزار در قیمت نوار نقاله می پردازیم.

ابعاد و جنس نوار نقاله

اولین و بزرگترین فاکتور تاثیرگزار در قیمت نوار نقاله ابعاد و جنس آن هستند. به طور معمول نوار نقاله های بهداشتی که در صنایع مواد غذایی استفاده می شوند و دائما در حال شسته شدن هستند قیمت بالاتری دارند که بدنه و پایه های آنها معمولا از جنس استیل است و از طرفی مواد استفاده شده در تسمه نباید به هیچ عنوان موجب آلودگی شود و قابلیت تمیزکردن را داشته باشد.

سیستم انقال قدرت

طبیعتا سیستم های انتقال قدرتی که قدرتمندتر بوده و مراقبت کمتری نیاز دارند قیمت بیشتری دارند. سیستم انتقال قدرت زنجیری برای مثال، عمر بالا و قدرت زیادی دارد و به همان نسبت نیز گران تر است.

امکانات و آپشن ها

طبیعتا افزایش امکانات یک دستگاه مساوی است با افزایش قیمت آن اما این افزایش قیمت در صورتی که باعث افزایش راندمان کار شود نه تنها گران نیست بلکه کاملا به صرفه است. برای مثال در صورتی که نیاز دارید به دلایلی بتوانید سرعت حرکت و جهت حرکت نوار نقاله را تغییر دهید نمی توانید از نوار نقاله رولری هرزگرد که نیازی به موتور ندارد استفاده کنید. نوار نقاله های رولری هرزگرد قیمت مناسب‌تری نسبت به نوار نقاله رولری موتوری دارد.

نوار نقاله کانوایر یا تسمه کانوایر یکی از اجزای سیستم انتقال مواد تسمه‌ای است که از قرقره‌ها و نوار نقاله جهت انتقال کالا و سایر اشیا استفاده کرده و کار در خطوط مونتاژ یا تولید را را راحت‌تر می‌کنند.

نحوه کارکرد کانوایر تسمه‌ای ساده بوده، به‌طوری که تسمه بدور قرقره‌های کانوایر چرخیده و انواع کالاها و وسایل موردنیاز را از نقطه‌ای به نقطه دیگر جابه‌جا می‌کند.

تاریخچه استفاده از کانوایر به قرن نوزدهم میلادی برمی‌گردد، به‌طوری که برای اولین بار جهت انتقال مواد معدنی و سنگ‌های معدن به بیرون از معدن از کانوایر تسمه‌ای استفاده گردید.

امروزه انواع مختلفی از نوار نقاله در سیستم تخلیه و بارگیری در مکان‌های مختلف استفاده می‌شود.

دامنه کاربرد کانوایر بسیار گسترده است؛ به‌طوری که نوار نقاله تخلیه و بارگیری جهت انتقال انواع محموله‌ها در فرودگاه‌ها، کارخانجات، معادن، مراکز تولیدی، شرکت‌های خدماتی،‌ ترمینال‌ها و در هر مکانی که نیاز به بارگیری و یا تخلیه بار به‌طور مداوم و گسترده باشد، استفاده می‌شود.

نوار نقاله کانوایر

نوار نقاله کانوایر

کاربرد نوار نقاله

از جمله انواع کاربردهای نوار نقاله کانوایر استفاده از آن در صنایع گوناگون و مراکز بزرگ صنعتی و تولیدی است. یکی از موارد کاربرد کانوایر در صنایع سیمان، فولاد و سایر فلزات و معادن است.

در این گونه صنایع با توجه به فرآیند ساخت سیمان و یا ذوب فلزات و جابه‌جایی سنگ‌های معدنی تسمه نقاله در تماس مداوم با مواد گوناگون خشن و سخت و در دمای بالا است. لذا توجه به کیفیت بالای پوشش تسمه کانوایر و مقاومت آن بسیار مهم است.

از تسمه کانوایر در صنایع غذایی جهت انتقال مواد اولیه و یا محصولات نهایی استفاده زیادی می‌شود. در این صنایع تسمه در تماس مداوم با مواد روغنی و یا مواد خام با سایش بالا هستند. با توجه به دامنه کاربرد وسیع نوار نقاله تسمه‌ای از تسمه‌های متفاوتی استفاده می‌شود.

تسمه نقاله منجیددار، ضدسایش، ضدروغن، ضدحرارت، آج‌دار، استیل کورد و پی‌وی‌سی در موارد مختلف استفاده می‌شوند.

سیستم های بارگیری / تخلیه

سیستم‌های بارگیری/ تخلیه

انواع نوار نقاله

انواع نوار نقاله با توجه به نوع عملکرد و یا ساختار آن دسته‌بندی می‌شوند. با توجه به ساختار فیزیکی کانوایر می‌توان آن‌ها را به دو نوع ثابت و متحرک تقسیم‌بندی کرد.

نوار نقاله ثابت جهت استفاده در محل و مکان ثابت و در ارتفاع مشخصی با نوار نقاله مستقیم کاربرد دارد و نوع متحرک آن دارای قابلیت تنظیم ارتفاع و محل قرارگیری بوده و به‌صورت دستی و یا هیدرولیک تنظیم می‌شود.

همچنین از نظر نوع کاربرد کانوایر به انواع  تخلیه و بارگیری، رولیکی، زنجیری و دستچین تقسیم می‌شود.

کانوایر تسمه‌ای تخلیه و بارگیری جهت انتقال و جابه‌جایی انواع بار و محموله به کار می‌رود. نوار نقاله رولیکی جهت انتقال و جابه‌جایی اشیا سنگین استفاده می‌شود. رولیک‌ها با حرکت خود موجب انتقال اجسام روی کانوایر می‌شوند.

کانوایر زنجیری از زنجیر و پره جهت انتقال استفاده کرده و کانوایر دستچین جهت انجام فرآیندهایی مانند جداسازی، حک تاریخ تولید یا پاک‌سازی حین جابه‌جایی به کار می‌رود.

نوار نقاله یکی از مهم‌ترین قسمت‌های سیستم‌های اتوماسیون در کارخانه‌ها و واحدهای تولید محسوب می‌شوند. رشد سریع صنعت وامدار پیشرفت‌های گسترده در مهندسی دستگاه‌ها و سیستم‌های صنعتی از جمله نوار نقاله است.

نوار نقاله انواع بسیار متفاوتی دارد. نوار نقاله های تسمه‌ای و غلطکی (رولیکی) در صنایع مختلف بسیار رایج هستند. شرکت پیشروپک یکی از شرکت‌های متخصص در زمینه طراحی و ساخت سیستم‌های اتوماسیون از جمله نوار نقاله است.

نوار نقاله پیشروپک را می‌توان به دو دسته نوار نقاله آماده‌ تحویل و نوار نقاله سفارشی تقسیم کرد.

نوارنقاله

 معرفی کامل نوار نقاله پیشروپک

نوار نقاله آماده تحویل پیشروپک

نوار نقاله آماده تحویل، آن دسته از محصولات پیشروپک است که تمام ویژگی‌ها و ابعاد آن استاندارد شده و هنگام ثبت سفارش آماده‌ تحویل است.

دو مورد از نوار نقاله های پیشروپک در این دسته قرار می‌گیرند: نوار نقاله بارگیری/تخلیه در دو مدل LUC24Z و مدل LUC30 و نوار نقاله آکاردئونی.

نوار نقاله بارگیری/تخلیه

عمدتا برای جابه‌جایی و انتقال کالا و محصولات از/به ماشین‌های نقلیه استفاده می‌شود. بسته به شرایط، برای انتقال محصولات بین دو طبقه یا نیم‌طبقه نیز می‌توان از این نوع نوار نقاله استفاده کرد.

برای اطلاع از حداکثر ارتفاع این نوار نقاله ، سرعت و ظرفیت باری آن می‌توانید به صفحه نوار نقاله بارگیری/تخلیه مراجعه کرده و با دانلود کاتالوگ قرارگرفته در هر مدل از جزییات دستگاه‌ها مطلع شوید.

نوارنقاله بارگیری و تخلیه

نوار نقاله آکاردئونی

در صورتی که به نوار نقاله آکاردئونی نیاز دارید می توانید با پیشروپک تماس گرفته و در سریع‌ترین زمان ممکن آن را تهیه کنید.

در مدل‌های آماده‌تحویل، عرض نوار نقاله آکاردئونی مقدار مشخصی است اما طول آن بر اساس نیاز شما قابل‌تغییر است. در ادامه مقاله در قسمت نوار نقاله رولیکی توضیحات بیشتری در مورد این نوار نقاله بسیار کاربردی داده شده است.

نوار نقاله سفارشی پیشروپک

همان طور که از نام آن پیداست، نوار نقاله سفارشی، آن دسته از نوار نقاله هایی هستند که بر اساس سفارش طراحی و ساخته می‌شوند.

پیشروپک با توجه به نیاز شما و شرایط محیط، بهترین و کارآمدترین خط‌های اتوماسیون را طراحی و اجرا می‌کند. نوار نقاله سفارشی پیشروپک در دو گروه نوار نقاله تسمه‌ای و نوار نقاله رولیکی قرار می‌گیرند.

نوار نقاله های تسمه ای

نوارنوار نقاله نقاله تسمه‌ای کاربردهای زیادی به‌خصوص در صنایع‌ غذایی و بهداشتی دارد. مهم‌ترین مزیت این نوار نقاله این است که امکان انتقال تمام محصولات با این نقاله ممکن است. برخلاف نوار نقاله رولیکی که بیشتر برای حمل محصولات بسته‌بندی‌شده به‌خصوص کارتن‌ها استفاده می‌شود، نوار نقاله تسمه‌ای برای حمل محصولات تک و دارای ابعاد نامتعارف استفاده می‌شود.

نوار نقاله تسمه‌ای ممکن است در شیب قرار گرفته یا در خطی صاف حرکت کند. ممکن است یکپارچه بوده یا مادولار یا زنجیری باشد. جنس تسمه نیز بسته به نوع نیاز می‌تواند فلز، انواع پلاستیک، لاستیک، PVC، PU و غیره باشد.

نوارنقاله تسمه‌ ای

نوار نقاله تسمه‌ای انواع زیادی دارد که می‌توانید درباره آن‌ها در مقاله «انواع تسمه نوار نقاله » مطالعه کنید.

پیشروپک طراح و سازنده انواع نوار نقاله تسمه‌ای، بهترین راه‌حل را با توجه به نیازهای شما ارائه می‌دهد. به‌ علاوه، از آنجایی که پیشروپک طراح و سازنده انواع رولیک نیز هست، در طراحی و اجرای نوار نقاله تسمه‌ای با بستر رولیکی تبحر و تخصص ویژه دارد.
نوار نقاله رولیکی

نوار نقاله رولیکی بهترین نوع نوار نقاله برای حمل کالاهای درون کارتن، جعبه، سبد و پالت است. رولیک قادر است وزن‌های بسیار سنگینی را تحمل کند از این جهت آن‌ها به بهترین نوع نوار نقاله برای انتقال کارتن‌های مادر و پالت‌ها تبدیل شده‌اند.
تنها نکته‌ای که لازم است در نظر داشته باشید، آن است که نمی‌توان از نوار نقاله رولیکی (هرزگرد یا موتوردار) برای جابه‌جایی کالاهای حساس در شیب استفاده کرد. اما بزرگ‌ترین مزیت نوار نقاله رولیکی آن است که می‌توان بدون نیاز به برق از آن استفاده کرد.
با قراردادن رولیک‌ها در کمی شیب، محصولات توسط نیروی گرانش حرکت می‌کنند؛ امری که این نوع از نوار نقاله را به بهترین نوع برای تجمیع و انبار محصولات تبدیل کرده است.

نوارنقاله رولیکی

پیشروپک در کنار خطوط نوار نقاله سفارشی که در محیط کارخانه اجرا می‌شوند، طراح و تولیدکننده  نوار نقاله  رولیکی  و نوار نقاله کاردئونی  نیز هست. این نوار نقاله ها دارای پایه‌های چرخ‌دار بوده و به همین جهت به‌راحتی می‌توان آن را جابه‌جا کرد.

از طرفی آکاردئونی‌بودن آن‌ها به این معناست که می‌توان آن‌ها را باز و بسته کرد و از همه مهم‌تر با آن‌ها منحنی ایجاد کرد. نوار نقاله آکاردئونی کم‌جا بوده و در دو مدل هرزگرد و موتوردار تولید می‌شود.

برای اطلاع از عرض نوار نقاله آکاردئونی و جنس رولیک‌های آن به صفحه نوار نقاله آکاردئونی در سایت پیشروپک مراجعه نمایید.

نوارنقاله آکاردئونی

سیستم‌های انتقال قدرت متفاوتی در طراحی نوار نقاله رولیکی استفاده می‌شود. پیشروپک طراح و سازنده چندین نوع رولیک با سیستم‌های انتقال قدرت متفاوت است که در ادامه نام و تصویر آن‌ها آورده شده است.

برای کسب اطلاعات دقیق از مزیت‌های هر رولیک و ویژگی‌هایشان می‌توانید با شرکت پیشروپک تماس بگیرید.

انواع رولیک

پیشروپک راه‌حل‌های خلاقانه و منحصربه‌فردی برای طراحی و اجرای بهترین خطوط نوار نقاله ارائه می‌دهد. این خطوط می‌توانند دارای سیستم‌های توزین و سورتینگ نیز باشند. سورت کارتن‌ها بر اساس وزن و سپس انتقال داده‌ها به روش وایرلس از برترین خدماتی است که پیشروپک آن را ارائه می‌دهد.
پیشروپک یک شرکت مهندسی است که در زمینه بسته‌بندی با کارتن و خطوط نوار نقاله فعالیت می‌کند. تمامی خدمات پیشروپک دارای ۱۵ ماه گارانتی و ۱۵ سال خدمات پس از فروش است.
نوار نقاله هایی که پیشروپک آن‌ها را طراحی و اجرا کرده است، به دو گروه کلی آماده‌تحویل و سفارشی تقسیم می‌شوند. نوار نقاله آماده‌تحویل در واقع دستگاه‌هایی هستند که بر اساس نیازهای عمومی با پیروی از استانداردهای جهانی طراحی و ساخته می‌شوند.
نوار نقاله سفارشی که بسیار پرکاربرد در انواع صنایع هستند، توسط تیم مهندسین پیشروپک طراحی و نصب می‌شوند. در صورتی که می‌خواهید سیستم‌های نوار نقاله قدیمی کارخانه خود را تعویض کنید یا برای کارخانه جدید خود سیستم‌های نوار نقاله جدید راه‌اندازی کنید، در نظر داشته باشید که پیشروپک ارائه‌دهنده خلاقانه‌ترین راه‌حل‌های انتقال و بسته‌بندی با کارتن با پیروی از استانداردها و کیفیت جهانی است.