پیشروپک ، روزهای شنبه و سه‌شنبه به دلیل قطعی برق تعطیل است.

بستن
فهرست

پیشروپک ، روزهای شنبه و سه‌شنبه به دلیل قطعی برق تعطیل است.

بستن
جستجو در سایت

پیشروپک ، روزهای شنبه و سه‌شنبه به دلیل قطعی برق تعطیل است.

بستن

کاربرد نوار نقاله در صنایع مختلف

صفحه اصلی » کاربرد نوار نقاله در صنایع مختلف

کاربرد نوار نقاله در صنایع مختلف
راهنمای مطالعه

انتخاب نوار نقاله به نوع محصول، سرعت تولید، تغییر ارتفاع و در بعضی موارد به تمرکز صنعت بستگی دارد.

نوار نقاله سفارشی

نوار نقاله سفارشی

به‌عنوان مثال، نوار نقاله‌های تسمه‌ای در ابعاد مختلفی وجود دارند و از واحدهای طول فوت که در خطوط بسته‌بندی استفاده می‌شوند گرفته تا سیستم‌های مایلی با طول مورداستفاده برای عملیات استخراج متغیر هستند.

نوار نقاله می‌تواند به‌طور دستی – به این صورت که محصولات از طریق غلتک یا چرخ به‌صورت دستی منتقل می‌شوند – یا با نیروی موتور یا نیروی جاذبه کار کنند. به‌طور کلی، آن‌ها توسط موتورهای AC و DC، مستقیم یا از طریق چرخ‌دنده‌های کاهشی، زنجیر و زنجیرچرخ و غیره هدایت می‌شوند، اگرچه موارد استثنا نیز وجود دارد.

نوارنقاله‌های سقفی، همان طور که در خشکشویی‌ها، کشتارگاه‌ها یا هرجایی که فضای کف مسئله باشد، بارهای خود را از واگن برقی/چرخ‌دستی که در مسیرهای هوایی سوار می‌شوند، متوقف می‌کنند.

نوار نقاله سقفی

انواع دیگری مانند پیچ و پنوماتیک، محصولات خود را از طریق لوله‌های نیمه‌محصور یا مجراها انتقال می‌دهند. این نوار نقاله اغلب محصولات خشک و پودری را منتقل می‌کنند.

برخی از آن‌ها برای جابه‌جایی محصولات، دقیقاً بین عملیات تولید طراحی شده‌اند. نوار نقاله حفاری، نمونه‌ای از این نوع هستند.

سایر نوارنقاله‌ها

سایر نوارنقاله‌ها با نگه‌داشتن هر ظرف در پالت‌های یا تخت‌های جداگانه، محصولاتی مانند بطری‌های آرایشی و بهداشتی را از طریق مواد پرکننده، لیبل و سایر فرآیندها انتقال می‌دهند.

نوار نقاله سفارشی

نوار نقاله سفارشی

نوارنقاله‌ها گاهی اوقات به‌صورت سفارشی از اجزای مدولار، مانند مسیرهای مستقیم، منحنی، ادغامی، تقسیم‌کننده‌ها و غیره طراحی می‌شوند. تولیدکنندگان این قطعات اغلب تخصص طراحی و کمک نصب ارائه می‌دهند.

نوارنقاله‌های دیگر سیستم‌های مستقلی هستند که دارای درایو و کنترل می‌باشند.

نوار نقاله غلتکی دستی و چرخی را می‌توان معمولاً در بخش‌های گسسته خریداری و پیچ و مهره کرد تا سیستم‌های انتقال مواد تقریباً با هر طولی را تشکیل دهند.

به‌طور کلی، آن‌هایی که نیرویشان را از موتور می‌گیرند، از شفت‌های سر و شفت‌های دم استفاده می‌کنند که انتهای سر ترتیب درایو را فراهم می‌کند و انتهای دم نیز فشار و کشش زنجیره یا تسمه را تنظیم می‌کند.

کنترل نوار نقاله می‌تواند انواع ساده روشن/ خاموش، کمی پیچیده‌تر که با بالشتک هنگام راه‌اندازی بارگیری می‌شوند، یا درایوهای فرکانس متغیر که می‌توانند سرعت، شتاب و غیره موتورهای متناوب را کنترل کنند.

نوارنقاله‌های تسمه‌ای بسیارطویل که سنگ معدن و سایر محصولات را حمل می‌کنند، اغلب به قرقره‌های تسمه نقاله متکی هستند تا در تسمه‌ها دهانه‌هایی برای انتقال بهتر مواد ایجاد کنند.

نوار نقاله معدن

دیدگاه‌ خود را بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 1 =

مشاوره خرید اتوماسیون بسته‌بندی و خطوط انتقال

۶۵۶۱۲۹۴۵ ۲۱ (۹۸+)