پیشروپک ، روزهای شنبه و سه‌شنبه به دلیل قطعی برق تعطیل است.

بستن
فهرست

پیشروپک ، روزهای شنبه و سه‌شنبه به دلیل قطعی برق تعطیل است.

بستن
جستجو در سایت

پیشروپک ، روزهای شنبه و سه‌شنبه به دلیل قطعی برق تعطیل است.

بستن

ویژگی‌های دستگاه‌ کارتن چسب زن

صفحه اصلی » ویژگی‌های دستگاه‌ کارتن چسب زن

دستگاه‌ کارتن چسب زن و ویژگی‌های آنها
راهنمای مطالعه

برای اطمینان از این که محصول صحیح و سالم به دست گیرنده می‌رسد، باید درب‌های کارتن با استفاده از چسب محکم بسته شوند. در صورتی که این عمل به‌درستی انجام نشود، امکان آسیب ‌رسیدن به محصول وجود دارد.

به همین جهت بهتر است که عملیات چسب‌زنی با دستگاه‌های اتوماتیک کارتن چسب زن صورت پذیرد که علاوه بر ایجاد سرعت، دقت و یکنواختی در بسته‌بندی، میزان چسب مصرفی را نیز کاهش می‌دهد.

[av_video src=’ [av_video src=’https://pishropack.ir/wp-content/uploads/دستگاه‌های-کارتن-چسب‌زن-و-ویژگی‌های-آنها.mp3′ mobile_image=” attachment=” attachment_size=” format=’custom’ width=’16’ height=’1′ conditional_play=’lightbox’ id=” custom_class=” av_uid=’av-1yh70p’]

دستگاه کارتن چسب زن
دستگاه کارتن چسب زن

امکانات دستگاه‌ کارتن چسب زن می‌تواند بسیار متنوع باشد. طبیعتا هرچه فرایند چسب‌زنی به سمت تمام اتوماتیک‌شدن پیش برود، قیمت دستگاه نیز افزایش یافته، در عوض هزینه‌های عملیاتی را کاهش می‌دهد.

در ادامه به برخی از ویژگی‌های دستگاه کارتن چسب زن اشاره می‌کنیم.

از یک دستگاه چسب زن تمام‌اتوماتیک چه انتظاراتی می‌توان داشت؟

در ابتدا لازم است بدانیم یک دستگاه چسب زن تمام‌اتوماتیک از چه قسمت‌هایی تشکیل شده است؛ چرا که تفاوت در امکانات دستگاه‌ها در این قسمت‌ها قابل‌مشاهده است.

اولین مرحله، بستن درب کارتن است که یا متصدی مسئول انجام آن است (که به این دستگاه‌ها به اصطلاح دستگاه کارتن چسب زن‌ نیمه‌اتوماتیک گفته می‌شود) یا به‌صورت اتوماتیک دستگاه قابلیت انجام آن را دارد که اصطلاحا به آن درب‌بند کارتن یا دستگاه چسب زن تمام‌اتوماتیک می‌گویند.

پس از آن لازم است درب بالا و پایین کارتن چسب بخورد. اگر قسمت پایین در مراحل بازکردن کارتن چسب خورده باشد، در این قسمت می‌توان از چسب‌زن‌هایی استفاده کرد که فقط مجهز به هد بالایی باشند. در صورتی که نیاز به چسب‌زدن هر دو سمت کارتن باشد، باید دستگاه با هر دو هد بالا و پایین تجهیز شده باشد.

هد چسب‌زن در دستگاه‌ کارتن چسب زن

هد چسب‌زن در بالا یا پایین دستگاه یا هر دو قرار می‌گیرد. گاهی از چهار هد چسب‌زن (دو در بالا و دو در پایین) استفاده می‌شود. در برخی موارد لازم است کارتن از لبه‌ها چسب بخورد و نه بالا و پایین مانند جعبه‌های برخی از لپ‌تاپ‌ها.

مدل‌هایی از چسب‌زن‌ها هستند که این نوع از چسب‌زنی را نیز انجام می‌دهند. بسته به نیاز این دستگاه‌ها می‌توانند از یک لبه تا هر چهار لبه را چسب‌زنی کنند.

انواع چسب زدن کارتن

همچنین، در صورتی که نیاز دارید از چسب‌های پهن‌تری استفاده کنید، این نیاز هم در بعضی از مدل‌ها برآورده شده است.
در برخی از خطوط تمام‌اتوماتیکِ بسته‌بندی، محصولات چیدمان‌شده به‌صورت افقی به داخل کارتن هل داده می‌شوند.

در چنین حالتی درب‌های کارتن در طرفین قرار می‌گیرند و نیاز است که دستگاه کارتن چسب زن نیز از طرفین چسب‌زنی را انجام دهند که برای این منظور نیز دستگاه‌های مخصوص وجود دارد.

دستگاه‌های کارتن چسب‌زن و ویژگی‌های آنها

دستگاه‌های-کارتن-چسب‌زن-و-ویژگی‌ه-آنها2

کارتن‌های حمل‌کننده محصولات کشاورزی مانند میوه‌ها دارای فضایی باز در میانه کارتن هستند. برای چسب‌زنی این نوع کارتن‌ها نیز دستگاه‌ کارتن چسب زن مناسب وجود دارد.

دستگاه‌های کارتن چسب‌زن و ویژگی‌های آنها4

سوالی که اینجا مطرح می‌شود این است که اگر سایز کارتن‌ها یکی نباشد، آیا می‌توان از دستگاه کارتن چسب زن استفاده کرد؟

بله. بسته به نوع دستگاهی که خریداری می‌کنید، می‌توانید تنظیمات مربوط به ابعاد کارتن را تغییر دهید. تعدادی از حالت‌هایی که ممکن است پیش بیاید را با هم بررسی می‌کنیم:

۱. دستگاه‌هایی که عرض و ارتفاع هر دو به‌صورت دستی قابل‌تنظیم هستند.

در این حالت می‌توان دستگاه را بر حسب نیاز تنظیم کرد. اما استفاده از این دستگاه کارتن چسب زن برای صنایعی مناسب است که به نوبت تعدادی از کارتن‌های هم‌اندازه را برای چسب‌زنی وارد این دستگاه کنند.

در واقع اگر ابعاد کارتن‌های شما یکی پس از دیگری تغییر کند، استفاده از این دستگاه به شما توصیه نمی‌شود؛ چرا که تنظیم‌کردن ابعاد دستگاه برای هر کارتن اگرچه امکان پذیر است اما توصیه نمی‌شود، چرا که کاری زمان‌بر است.

۲. دستگاه‌هایی که عرض و ارتفاع به‌طور اتوماتیک برای هر کارتن تنظیم می‌شود.

این مدل از دستگاه‌ کارتن چسب زن برای صنایعی مناسب‌ است که در آن ابعاد کارتن‌ها دائما در حال تغییر باشد.

دستگاه‌های کارتن چسب‌زن و ویژگی‌های آنها

دستگاه‌های فاصله‌دهنده

برای آنکه عملیات چسب‌زنی یا درب‌بندی کارتن‌ها به‌درستی صورت پذیرد، حتما باید فاصله معینی بین کارتن‌ها وجود داشته باشد. به این منظور دستگاه‌های فاصله‌انداز به شیوه‌های مختلف طراحی و ساخته می‌شوند تا این وظیفه را برعهده بگیرند.

زمانی که خطوط بسته‌بندی به صورت یکپارچه طراحی می‌شوند، می‌توان با اختلاف سرعت نوارنقاله‌ها در مسیر، فاصله مناسب را ایجاد کرد تا نیازی به دستگاه جداگانه‌ای به این منظور نباشد.

تسمه‌های محرک

هنگامی که هدهای چسب‌زن در حال زدن چسب هستند، تسمه‌های محرک کارتن را رو به جلو حمل می‌کنند. بسته به ابعاد و وزن کارتن جایگاه قرارگیری تسمه‌ها تغییر می‌کند.

حمل از کنار(دو موتوره)

حمل از کنار (دو موتوره)

حمل از پایین و بالا (دو موتوره)

حمل از پایین و بالا (دو موتوره)

حمل از طرفین و بالا (سه موتوره)

حمل از طرفین و بالا (سه موتوره)

به‌طور کلی، اگر نسبت ارتفاع کارتن‌ها به طول آن‌ها زیاد باشد (کارتن‌هایی که ارتفاع زیادی دارند با طول کم) بهتر است از دستگاه‌های دارای سه موتور استفاده کرد. برای کارتن‌های خیلی سنگین نیز دستگاه‌های دارای سه موتور بهترین گزینه هستند.

طراحان این دستگاه‌ها با توجه به نوع کارتن و محصول، بهترین چسب‌زن‌ها را به شما پیشنهاد می‌دهند.

در نهایت جنس بدنه دستگاه کارتن چسب زن بسته به محیط طراحی می‌شود. برای مثال در مناطق بسیار مرطوب استفاده از بدنه استیل ضدزنگ پیشنهاد می‌گردد.

دستگاه چاپ کارتن

در صورتی که نیاز دارید بر روی کارتن‌ها چیزی چاپ کنید، می‌توانید دستگاه چاپ‌ کارتن را قبل از دستگاه کارتن بازکن قرار دهید تا پس از انجام چاپ، کارتن باز شود. راه دیگر قراردادن آن پس از دستگاه کارتن چسب زن است.

دستگاه چاپ کارتن

قبل از چسب‌زدن کارتن‌ها نیاز به بازکردن آن‌هاست. در مقاله «انواع مختلف دستگاه‌های کارتن بازکن» با جزییات به این موضوع پرداخته شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + نه =

مشاوره خرید اتوماسیون بسته‌بندی و خطوط انتقال

۶۵۶۱۲۹۴۵ ۲۱ (۹۸+)