پیشروپک ، روزهای شنبه و سه‌شنبه به دلیل قطعی برق تعطیل است.

بستن
فهرست

پیشروپک ، روزهای شنبه و سه‌شنبه به دلیل قطعی برق تعطیل است.

بستن
جستجو در سایت

پیشروپک ، روزهای شنبه و سه‌شنبه به دلیل قطعی برق تعطیل است.

بستن

نوارنقاله های تخلیه و بارگیری

صفحه اصلی » نوارنقاله های تخلیه و بارگیری

نوارنقاله های تخلیه و بارگیری
راهنمای مطالعه

یکی از پرچالش‌ترین عملیات‌های انبارداری، بارگیری و تخلیه ماشین‌های حمل بار است. انواع مختلفی از ماشین‌های حمل بار وجود دارد؛ از جمله انواع وانت‌ها، کامیون‌ها و تریلی‌های کانتینردار. تنوع ماشین‌های حمل بار، بارگیری و تخلیه را کمی مشکل‌ساز می‌کند.

با توجه به این که اختلاف ارتفاع بین انبار و ماشین‌ها به چه صورت است معمولا می‌توان استراتژی‌های متفاوتی را اتخاذ کرد:

  1. در برخی از انبارها، سکوی بارگیری هم‌ارتفاع با ماشین‌های حمل است. در این نوع از انبارها می‌توان از نوارنقاله‌ آکاردئونی موتوردار استفاده کرد. این روش شاید کم‌هزینه‌ترین روش انتقال محصولات از انبار به داخل ماشین‌ها باشد. نقاله‌های آکاردئونی این قابلیت را دارند که به‌راحتی تغییر طول دهند و کار بارگیری و تخلیه را به شدت آسان کنند. راه‌حل دیگر استفاده از نقاله‌های تسمه‌ای تلسکوپی است که بسیار کار را ساده می‌کنند اما بسیار گران‌قیمت هستند.

نوارنقاله تخلیه و بارگیری (1)

۲. به طور معمول بیشتر انبارها از سطح ماشین‌های انتقال پایین‌تر بنا شده‌اند. در این حالت اغلب نوارنقاله‌ بارگیری و تخلیه‌ به کار می‌رود که قابل‌حمل است. این نوع نوارنقاله‌ها تنوع ظاهری زیادی دارند. برای ماشین‌های کوچک‌تر انواعی وجود دارند که ۲ الی ۳ متر می‌توانند داخل ماشین پیشروی کنند. این دستگاه‌ها نسبت به دستگاه‌هایی که قادرند تا حدود ۱۰ الی ۱۲ متر به درون کانتینرها وارد شوند، قیمت‌های پایین‌تری دارند. این مدل از دستگاه‌ها نیز معمولا از نوارنقاله‌ آکاردئونی یا تلسکوپی بهره می‌برند.

نوارنقاله تخلیه و بارگیری (2)

 ۳. در شرایط خاصی انبارها در ارتفاع قرار دارند. شاید بهترین و ارزان‌‌ترین راه‌حل انتقال محصولات در این شرایط، استفاده از نیروی گرانش باشد. در این حالت می‌توان با طراحی حساب‌شده‌ای، محصولات را تا ارتفاع خاصی به‌صورت کنترل‌شده پایین آورد و از آنجا با استفاده از نیروی گرانش و نوارنقاله‌ رولری و آکاردئونی هرزگرد، آن‌ها را تا انتهای ماشین‌ها حمل کرد.

نوارنقاله تخلیه و بارگیری (3)

دیدگاه‌ خود را بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 3 =

مشاوره خرید اتوماسیون بسته‌بندی و خطوط انتقال

۶۵۶۱۲۹۴۵ ۲۱ (۹۸+)