پیشروپک ، روزهای شنبه و سه‌شنبه به دلیل قطعی برق تعطیل است.

بستن
فهرست

پیشروپک ، روزهای شنبه و سه‌شنبه به دلیل قطعی برق تعطیل است.

بستن
جستجو در سایت

پیشروپک ، روزهای شنبه و سه‌شنبه به دلیل قطعی برق تعطیل است.

بستن

نحوه تشخیص کیفیت دستگاه چسب زن

صفحه اصلی » نحوه تشخیص کیفیت دستگاه چسب زن

نحوه تشخیص کیفیت دستگاه کارتن چسب زن
راهنمای مطالعه

اگر در فکر خرید دستگاه چسب زن کارتن هستید، قبل از اقدام به خرید اول از همه باید با ویژگی‌های انواع چسب‌ زن‌ها آشنا شوید. به این منظور می‌توانید قبل از خواندن این مقاله به مقاله‌ی ویژگی‌های دستگاه‌های کارتن چسب‌ زن مراجعه نمایید.

نحوه تشخیص کیفیت دستگاه چسب زن

دستگاه کارتن چسب زن یکی از پراستفاده‌ترین دستگاه‌ها در صنعت است که باعث ارتقای کیفیت و سرعت بسته‌بندی می‌شود. یک دستگاه چسب زنِ باکیفیت باعث کاهش هزینه‌های مالی مربوط به بسته‌بندی نیز شده؛ چرا که منجر به کاهش میزان چسب مصرفی و تعداد اپراتورهای موردنیاز برای عملیات بسته‌بندی می‌شود. البته دستیابی به تمام این موارد به کیفیت دستگاه کارتن چسب‌زنی که تهیه می‌کنید، بستگی دارد.

اگرچه دستگاه‌های چسب زن کارتن به ظاهر ساده به نظر می‌آیند، اما ساخت آن‌ها نیازمند دقت بسیار به جزییات در زمان طراحی و ساخت است.

دستگاه کارتن چسب زن یک دستگاه پراستفاده است. پس، قبل از خرید آن لازم است با مهم‌ترین قسمت‌های چسب‌زن آشنا باشید چرا که کیفیت این اجزا تضمین‌کننده کیفیت چسب‌زنی دستگاه خواهد بود. در ادامه به توضیح مختصری در مورد اصلی‌ترین قسمت‌های چسب‌زن پرداخته‌ایم.

۱- هد یا کارتریج دستگاه‌های کارتن چسب زن

یک هد چسب زن بالغ بر ۵۰۰۰ تا ۸۰۰۰ عمل انجام می‌هد. به همین جهت شاید بتوان گفت هد چسب‌زن مهم‌ترین بخش دستگاه چسب زن است. دقت در طراحی، روش ساخت، مواد مصرفی و مونتاژ بسیار در کیفیت چسب‌زنی موثر هستند.

روان‌بودن و کم‌صدابودن از ویژگی‌های حیاتی کارتریح دستگاه چسب زن و نشان‌دهنده کیفیت آن هستند. کارتریج با کیفیت قادر است حجم بالایی از عملیات چسب‌زنی را بدون عیب و ایراد به‌مدت طولانی پاسخگو باشد. بهترین راه، اطمینان حاصل‌کردن از کیفیت کارتریج و هد دستگاه چسب‌ زن و پرس‌وجو از افرادی است که تجربه استفاده قبلی از دستگاه را دارند.

انجام چندین تست قبل از خرید، مشاهده کیفیت و دقت به جزییات از نزدیک نیز به شما در تصمیم‌گیری کمک می‌کند.

از دیگر نکات فنی که هنگام خرید باید به آن توجه کنید، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تنظیم میزان فشاری که غلطک‌های چسباندن چسب به روی کارتن وارد می‌کنند
تنظیم ارتفاع چسب‌زنی در دیواره کارتن
شیوه بازشدن چسب از روی حلقه آن

۲- شاسی دستگاه و پد انتقال کارتن

پد انتقال کارتن از مجموعه‌ای از رولیک تشکیل شده است. این پد رولیکی باید قابلیت حمل روزانه تعداد زیادی کارتن سنگین را داشته باشد. شاسی و پد رولیکی (سطح زیر کارتن) قدرتمند می‌تواند یکی از شاخصه‌های کیفیت دستگاه باشد.

۳- تسمه‌های کشنده کارتن

وظیفه تسمه‌های گریپ، حمل کارتن است. با توجه به نوع چسب‌ زن، این تسمه‌ها می‌توانند در طرفین کارتن، بالا، پایین یا تلفیقی از این حالات قرار بگیرند. تسمه‌ها از جنس‌های مختلفی ساخته می‌شوند اما به‌طور کلی تسمه‌های لاستیکی از نوع PVC مقاوم هستند و دوام بیشتری دارند.

۴- موتور و گیربکس دستگاه

دستگاه کارتن چسب‌ زن معمولا ساعات زیادی از روز روشن است و همین مسئله کیفیت موتور و گیربکس را به مسئله‌ای حیاتی برای عملکرد دستگاه تبدیل کرده است.

برای مطمئن‌شدن از کیفیت موتور و گیربکس دستگاه کارتن چسب زن، باید به نام سازنده موتور و گیربکس دقت کنید و با مراجعه به نام تولیدکننده از کیفیت محصول آن‌ها اطمینان حاصل نمایید.

۵- تجهیزات الکتریکی، الکترونیکی و محافظ‌ها

توجه به نام سازنده قطعات الکتریکی و الکترونیکی دستگاه چسب زن، آخرین نکته‌ای است که باید در خرید چسب زن رعایت کنید. سازندگانی که شهرت جهانی دارند، معمولا گزینه بهتری برای انتخاب هستند. از طرفی توجه به محافظ‌های ادوات الکتریکی، الکترونیکی برای جلوگیری از خسارات ناشی از نوسانات برق و سایر مشکلات احتمالی نیز ضروری است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 3 =

مشاوره خرید اتوماسیون بسته‌بندی و خطوط انتقال

۶۵۶۱۲۹۴۵ ۲۱ (۹۸+)