پیشروپک ، روزهای شنبه و سه‌شنبه به دلیل قطعی برق تعطیل است.

بستن
فهرست

پیشروپک ، روزهای شنبه و سه‌شنبه به دلیل قطعی برق تعطیل است.

بستن
جستجو در سایت

پیشروپک ، روزهای شنبه و سه‌شنبه به دلیل قطعی برق تعطیل است.

بستن

نحوه انتخاب درست کارتن چسب زن اتوماتیک

صفحه اصلی » نحوه انتخاب درست کارتن چسب زن اتوماتیک

نحوه انتخاب درست کارتن چسب زن اتوماتیک
راهنمای مطالعه

دستگاه‌های کارتن چسب زن می‌توانند به‌طور مستقل در واحد بسته‌بندی محصولات در کارخانه‌ها، تولیدی‌ها و سایر کسب‌وکارها استفاده شوند یا بخشی از یک سیستم اتوماسیون باشند، که در این حالت محصولات پس از عبور از خطوط تولید و حرکت بر روی نوارنقاله‌ها به خط پایانی جهت قرارگیری محصول در کارتن و سپس چسب‌زنی درب‌های آن می‌رسند. در این حالت چسب‌زن در انتهایی‌ترین بخش سیستم اتوماسیون قرار گرفته است.

اگر به فکر تهیه دستگاه کارتن چسب زن هستید، می‌توانید نگاهی به قسمت محصولات سایت پیشروپک بیاندازید و اگر به دنبال راه‌حل‌های اتوماسیون برای حمل محصولات به وسیله نوارنقاله‌ها و سپس بسته‌بندی، چسب‌زنی کارتن‌ها و انتقال آن‌ها به انبار هستید، برای گرفتن مشاوره و دریافت راه‌حل‌های منحصر به فرد با ما تماس بگیرید.

انواع دستگاه کارتن چسب زن

انواع نوارنقاله سفارشی

انتخاب دستگاه کارتن چسب زن مناسب

پاسخگویی به شش سوال زیر به شما کمک می‌کند تا هنگام خرید دستگاه کارتن چسب زن انتخاب بهتر و هوشمندانه‌تری داشته باشید.

ابعاد کارتن‌ها

طول، عرض و ارتفاع کارتن‌ها تعیین‌کننده نوع کارتن چسب زن موردنیاز است. در صورتی که کارتن‌های شما ارتفاع خیلی کم یا زیادی دارند، تهیه دستگاه کارتن چسب‌ زن مناسب کمی دشوارتر خواهد بود.

نکته آخری که لازم است به آن توجه کنید، نسبت ارتفاع به طول کارتن است؛ چرا که این نسبت تعیین‌کننده تعداد تسمه‌های کشنده یا به‌عبارتی موتورهای چسب زن است.

ابعاد کارتن ها

 

۲. هم‌اندازه‌بودن کارتن‌ها

آیا لازم است دستگاه کارتن چسب زن به‌طور اتوماتیک قادر به تنظیم عرض و ارتفاع باشد؟

در صورتی که کارتن‌ها هم‌اندازه هستند نیازی به این ویژگی نیست اما در صورتی که اندازه کارتن ها در یک خط بسته‌بندی متغیر است، باید نوعی از دستگاه کارتن چسب زن استفاده شود که به‌طور خودکار برای چسب‌زنی هر نوع عرض و ارتفاعی تنظیم می‌شود و نیازی به تنظیم دستی دستگاه کارتن چسب زن نیست.

کارتن‌ها هم اندازه

۳. نحوه چسب‌زنی
به عرض چسب مصرفی و ارتفاع چسب موردنیاز در دیواره‌های کارتن توجه کنید. همچنین، به این نکته توجه داشته باشید که دستگاه‌های کارتن چسب زن در دو نوع ارائه می‌شوند:

نوع اول به اصطلاح دارای درب‌بند است؛ به این معنی که نیازی به حضور اپراتور جهت بستن درب‌های کارتن قبل از ورود آن به چسب زن نیست.
نوع دیگر آن دستگاه‌هایی هستند که لازم است یک اپراتور قبل از ورود کارتن به چسب زن، درب‌های آن را ببندد.

A : عرض چسب
B : ارتفاع چسب در دیواره‌های کارتن

عرض کارتن

 

۴. در یک روز چه تعداد کارتن در چند خط بسته‌بندی می‌شود؟

توجه به خطوط اتوماسیون موجود قبل از اقدام به خرید دستگاه کارتن چسب زن الزامی است.

محل قرارگیری و نوع کارتن چسب زن تا حدود زیادی تحت تاثیر تعداد خطوط انتقال و بسته‌بندی موجود است. در خطوط انتقال توجه به تعداد کارتن‌هایی که به خط بسته‌بندی می‌رسند، از این جهت اهمیت دارد که میزان زمان لازم برای قرارگیری محصول در کارتن را تعیین می‌کند.

نوار نقاله از بالا

۵. محتویات داخل کارتن چیست؟

محتویات کارتن‌ها سبک، سنگین یا شکننده است؟ آیا امکان انتقال دستی آن‌ها به کارتن‌ها وجود دارد یا به‌دلیل ماهیت محصول، بهتر است خطوط انتقال مستقیما بدون دخالت انسانی محصول را وارد کارتن کنند؟ حمل دستی محصولات جهت انتقال به کارتن به چه مقدار زمان و دقت نیاز دارد؟

محتویات داخل کارتن

۶. آیا بعد از چسب‌زنی کارتن‌ها مرحله دیگری وجود دارد؟

این که بعد از انجام بسته‌بندی توسط دستگاه کارتن چسب زن چه اتفاقی میفتد، موضوع پر اهمیتی است. لازم است برنامه‌ریزی و طراحی دقیقی برای انتقال کارتن‌ها به انبار یا ماشین‌های نقلیه انجام شود.

از طرفی اگر پس از چسب‌زنی، دستگاه دیگری مانند جت پرینتر، تسمه‌کش، سلفون‌کش یا چاپ روی کارتن وجود دارد، باید به نحوه اتصال خطوط فکر کنید و بهترین راه‌حل برای انجام یک بسته‌بندی جامع را پیدا کنید.

منبع socosystem

دیدگاه‌ خود را بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + پنج =

مشاوره خرید اتوماسیون بسته‌بندی و خطوط انتقال

۶۵۶۱۲۹۴۵ ۲۱ (۹۸+)