پیشروپک ، روزهای شنبه و سه‌شنبه به دلیل قطعی برق تعطیل است.

بستن
فهرست

پیشروپک ، روزهای شنبه و سه‌شنبه به دلیل قطعی برق تعطیل است.

بستن
جستجو در سایت

پیشروپک ، روزهای شنبه و سه‌شنبه به دلیل قطعی برق تعطیل است.

بستن

عوامل تاثیرگذار در قیمت نوارنقاله سفارشی

صفحه اصلی » عوامل تاثیرگذار در قیمت نوارنقاله سفارشی

عوامل تاثیرگذار در قیمت نوارنقاله سفارشی
راهنمای مطالعه

نوارنقاله ها یا کانویرها سیستم های حمل و انتقال کالا و مواد هستند که تقریبا در تمام صنایع بزرگ از آنها استفاده می شود. اگر تا به حال با هواپیما سفر کرده باشید متوجه نوارنقاله هایی که چمدان بر روی آنها حرکت می کند شده اید. نوارنقاله های موجود در فرودگاه نمونه ای از نوارنقاله های تسمه ای هستند.

از آنجایی که نوارنقاله های تسمه ای سطحی یکدست دارند برای حمل تقریبا همه چیز می توان از آنها استفاده کرد اما عمدتا در صنایع موادغذایی، ساختمانی و دارویی از آنها استفاده می شود. اگر نوارنقاله های تسمه ای قادر به حمل انواع بار هستند پس موارد استفاده از نوارنقاله رولری چیست؟

نوارنقاله های تسمه ای مناسب اجسام با اشکال نامتعارف یا کوچک هستند. حمل این نوع اجسام فقط با استفاده از نوارنقاله تسمه ای امکان پذیر است چرا که فواصل موجود میان رولرها در نوارنقاله رولری باعث گیرکردن یا افتادن این گونه اجسام می شوند. نکته دیگری که باعث ارجحیت نوارنقاله تسمه ای می شود مناسب بودن آنها برای حمل اجسام در شیب است. نوارنقاله های رولری به علت اصطکاک کم سطح رولر امکان انتقال بار به شکل کنترل شده در شیب ها را نمی دهد.

عوامل تاثر گذار در قیمت نوار نقاله سفارشی1
اما نوارنقاله های رولری مزیت هایی دارند که آنها را بسیار محبوب کرده است. این نوع نوارنقاله ها برعکس نوارنقاله های تسمه ای به راحتی امکان تغییر و اضافه یا کم کردن طول نوارنقاله را می دهند. همچنین این نوارنقاله ها باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می شوند چرا که با قرار دادن آنها در کمی شیب می توان از نیروی گرانش برای جابه جایی اجسام استفاده کرد. نوارنقاله های رولری برای ادغام با سایر سیستم ها منعطف تر هستند و اغلب از آنها در سیستم ها سورتینگ یا تفکیک استفاده می شود. نکته آخر این که نوارنقاله های رولری به علت تحمل وزن زیاد گزینه مناسب تری برای حمل کارتن های مادر محصولات هستند. کارتن های مادر به کارتن هایی گفته می شود که در خود چندین محصول را جای داده اند.

قیمت نوارنقاله

نوارنقاله ها اصولا به طور سفارشی بر اساس ویژگی های خاص محصول و محیط طراحی و ساخته می شوند. از این رو دادن قیمتی واحد کاری غیر ممکن است. تقریبا تمام ویژگی های یک نوارنقاله قابلیت سفارشی سازی شدن دارند. اما به طور کلی می توان گفت طول نوارنقاله، ارتفاع، رولری یا تسمه ای بودن آن، شیوه انتقال قدرت و ویژگی های رولرها و تسمه از عوامل اصلی تاثیرگزار در قیمت نوارنقاله ها هستند.

قیمت نوارنقاله رولری

نوارنقاله های رولری که بیشتر برای حمل کارتن از آنها استفاده می شود چندین ویژگی اصلی دارند که بر روی قیمت تاثیر می گذارند.

• نوارنقاله رولری هرزگرد و موتور دار

نوارنقاله های هرزگرد با استفاده از نیروی گرانش کارتن را حمل و انتقال می دهند. در صورتی که محصول و شرایط محیطی شما امکان استفاده از این نوع نوارنقاله را می دهد، قیمت آن مناسب تر از نوع موتوردار خواهد بود.

عوامل تاثر گذار در قیمت نوار نقاله سفارشی پیشروپک

  • جنس رولیک ها

رولیک ها بر اساس شرایط محصول و محیط انتخاب می شود. جنس و اندازه رولیک ها متغیر بوده و بر روی قیمت کلی نوارنقاله تاثیر گزارند. در اکثر مواقع از رولیک های آهنی دارای روکش نیکل کروم استفاده می شود. این رولیک ها قیمت مناسبی در مقایسه با رولیک های تمام استیل دارند. فقط در صورتی به رولیک های تمام استیل فکر کنید که به علت شستشو یا رطوبت بالای هوا مجبور به استفاده از استیل هستید چرا که این رولیک ها قیمت بالایی دارند.

  • سیستم انتقال قدرت

در صورتی که لازم است از نوارنقاله های رولری موتوردار استفاده کنید نوع سیستم انتقال قدرت بر روی قیمت تاثیرگزار خواهد بود. سیستم های انتقال قدرت چرخ زنجیری و اُرینگی دو نمونه رایج در طراحی سیستم های انتقال قدرت هستند. به طور کلی می توان گفت که نمونه های چرخ زنجیری قیمت بالاتری نسبت به نمونه های ارینگی دارند.

رولیک های سفارشی پیشروپک
• طول نوارنقاله و اندازه و فواصل رولیک ها

این که هر چه طول نوارنقاله بیشتر باشد قیمت آن بیشتر است نکته واضحی است اما نکته ای که کمتر به آن توجه می شود اندازه و فواصل رولیک ها است. اندازه و فواصل رولیک ها را طراح بر اساس نوع بار تعیین می کند. اگر به دلایلی برای حمل محصول شما لازم باشد هیچ فاصله ای بین رولیک ها نباشد تعداد کلی رولیک های استفاده شده افزایش می یابد که به این ترتیب قیمت کلی نوارنقاله متعاقبا افزایش پیدا می کند.

قیمت نوارنقاله تسمه ای

نوارنقاله های تسمه ای بسیار متنوع و پر کاربرد هستند. همین تنوع باعث ایجاد تنوع در قیمت نیز شده است. به طور کلی اما سه عامل اصلی در قیمت نوارنقاله تسمه ای تاثیرگزارند.

• جنس تسمه

مهم ترین عامل تعیین کننده قیمت نوارنقاله تسمه جنس تسمه و ابعاد آن است. برای مثال تسمه های بهداشتی که دائما در حال شستشو هستند به طول کلی قیمت بالاتری دارند از تسمه هایی که در معرض شستشو قرار نمی گیرند. طول عمر تسمه و ضمانتی که فروشنده به شما ارائه می دهد نیز معمولا باعث افزایش قیمت تسمه می شود.

عوامل تاثر گذار در قیمت نوار نقاله سفارشی

• امکانات نوارنقاله

عواملی همچون سرعت نوارنقاله و جهت حرکت آن در صورت نیاز قابل تغییر هستند. هرچه امکانات نوارنقاله بیشتر می شود، قیمت نیز افزایش می یابد.

• جنس بدنه

اگر نوارنقاله در معرض شستشوی دائم قرار می گیرد جنس بدنه دستگاه نیز باید تماما استیل باشد که در این صورت باعث بالارفتن قیمت نوارنقاله می شود.

نکاتی که قبل از سفارش نوارنقاله باید به آنها دقت کنید.

لازم است هنگام سفارش نوارنقاله به عوامل متعددی فکر کرده باشید که در اینجا به طور خلاصه به آنها می پردازیم.

اولین مورد نوع و ماهیت محصول است. نوع محصول معمولا به تنهایی تعیین کننده نوع نوارنقاله است. پس از آن فضای موجود برای نصب نوارنقاله مهم است. ویژگی های فضا و نوع حرکت از جمله حرکت در شیب و وجود پیچ و خم همگی در طراحی اهمیت دارند. و اما نکته بعدی انتظار کلی شما از نصب نوارنقاله است. لازم است از خود سوال کنید که این نوارنقاله دقیقا به چه منظوری قرار است نصب شود؟ آیا لازم است سرعت حرکت محصول بر روی نوارنقاله قابل تنظیم باشد؟ چه ویژگی های دیگری را برای نوارنقاله خود ضروری می دانید؟ آیا می توان با اضافه کردن چندین ویژگی محصولات را علاوه به انتقال بر اساس ویژگی هایی همچون وزن، رنگ و غیره تفکیک کرد؟

نوارنقاله ها استفاده های فراوانی دارند اما اساسی ترین نقش آنها جابه جایی و گردش اجسام طی یک مسافت مشخص است. این جابه جایی می تواند به منظورهای مختلفی انجام شود. برای مثال ممکن است لازم باشد محصولی به انبار منتقل شود که به این منظور از نوارنقاله استفاده می شود. یا ممکن است از نوارنقاله در مرحله تولید، برای پخش و جداسازی محصولات استفاده گردد. کاربردهای نوارنقاله ها در صنعت بی شمار است.

برای آشنایی با نوارنقاله های پیشروپک می توانید به مقاله “معرفی کامل نوارنقاله پیشروپک” مراجعه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − هفت =

مشاوره خرید اتوماسیون بسته‌بندی و خطوط انتقال

۶۵۶۱۲۹۴۵ ۲۱ (۹۸+)