پیشروپک ، روزهای شنبه و سه‌شنبه به دلیل قطعی برق تعطیل است.

بستن
فهرست

پیشروپک ، روزهای شنبه و سه‌شنبه به دلیل قطعی برق تعطیل است.

بستن
جستجو در سایت

پیشروپک ، روزهای شنبه و سه‌شنبه به دلیل قطعی برق تعطیل است.

بستن

دستورالعمل بارگیری و تخلیه

صفحه اصلی » دستورالعمل بارگیری و تخلیه

دستورالعمل بارگیری و تخلیه
راهنمای مطالعه

بارگیری و تخلیه بار کاری پرخطر محسوب می‌شود. در طول بارگیری و تخلیه ممکن است به افراد حاضر آسیب وارد شود. بارهای سنگین، ماشین‌های در حال حرکت یا قرارگرفته بر روی ارتفاعات ممکن است منجر به ایجاد آسیب یا حتی مرگ شوند.

در این مقاله سعی کرده‌ایم برخی نکات مهم برای داشتن بارگیری و تخلیه مطمئن را ارائه کنیم.

نکات مهم راجع به مکان بارگیری و تخلیه

    • مکان بارگیری و تخلیه باید خالی از دیگر ماشین‌ها، عابران پیاده و افرادی باشد که به‌طور مستقیم درگیر نیستند.
    • کابل‌های برق نباید در نزدیکی بارگیری وجود داشته باشند تا هرگونه امکان برق‌گرفتگی به صفر برسد.
    • سطحی که از روی آن بارگیری و تخلیه می‌شود، باید کاملا محکم و ثابت باشد.
    • وزن بار باید به‌طور مساوی در تمام نقاط آن تقسیم شود. بارهای نامتوازن باعث بی‌ثبات‌شدن وسیله نقلیه می‌شوند.
    • بار باید به‌خوبی در محل قرارگیری ثابت شود تا امکان هرگونه لغزندگی از بین برود. بسته‌بندی محصولات کمک زیادی در این خصوص می‌کند

بارگیری و تخلیه بار

  • اطمینان حاصل کنید که وسیله نقیله بر روی ترمز قرار دارد و به‌طور کامل ثابت است.
  • افراد موردنیاز در محدوده بارگیری لازم است لباس و کفش ایمنی مناسب بر تن داشته باشند.
  • اگر نیازی به حضور فعال راننده ماشین نقلیه نیست، از او بخواهید از ماشین پیاده شده و در محلی دور از بارگیری و تخلیه منتظر بماند. افراد غیرضروری را از محل بارگیری و تخلیه دور کنید.
  • به هیچ عنوان ماشین‌های حمل بار را بیش از حد مجاز پر نکنید. ماشین‌هایی که حامل وزن غیرمجاز هستند، ثبات ندارند و کنترل و ترمز سخت‌تر می‌شود.
  • محل بارگیری و تخلیه را به‌خوبی بررسی کنید تا هیچ‌گونه آشغال، خرده شیشه و دیگر عوامل مخرب وجود نداشته باشد.
  • بارگیری باید به‌نحوی صورت پذیرد که تخلیه آن مشکل‌ساز نباشد.
  • بار باید به‌خوبی بسته‌بندی شده باشد. هنگام استفاده از پالت، راننده باید بررسی کند که پالت‌ها شرایط خوبی داشته باشند، بار به‌خوبی بر روی آن‌ها سوار شده باشد و باثبات کامل درون ماشین حمل قرار بگیرند.
  • بهتر است از وسیله نقلیه قسمت اضافی به بیرون نزند. در صورتی که این اتفاق افتاده، قسمت بیرون‌زده از وسیله نقلیه را به‌خوبی علامت‌گذاری کنید.
  • اگر بار، مربوط به بیش از یک شرکت است، آن‌ها باید از قبل بر روی شرایط بارگیری و تخلیه توافق کنند.
  • قبل از تخلیه باید بار به‌خوبی بررسی شود تا قبل از انجام هر کاری از ثبات بار اطمینان حاصل شود.
  • به راهکارهایی برای جلوگیری از حرکت اتفاقی ماشین‌های حمل بیاندیشید. حرکت بی‌موقع ماشین بسیارخطرناک است. برای جلوگیری از این اتفاق می‌توانید از چراغ‌های راهنمایی استفاده کنید، از ماشین دیگری برای بسته نگه‌داشتن مسیر استفاه کنید یا سوییچ ماشین را به فرد دیگری بسپرید و از او بخواهید تا نهایی‌شدن کار آن را نزد خود نگه دارد. انجام این کارها به‌خصوص هنگامی که مشکلات برقراری ارتباط وجود دارد، مانند زمانی که راننده از کشور دیگری است، بسیار پراهمیت است.

سیستم بارگیری و تخلیه

بارگیری و تخلیه معمولا توسط نیروی انسانی یا لیفت‌تراک انجام می‌شود. حمل بار توسط نیروی انسانی کار آسانی نیست؛ چرا که معمولا محصولات بسته‌بندی‌شده دارای وزن سنگینی بوده و از طرفی بین بار و ماشین حمل تفاوت ارتفاع وجود دارد. در واقع حمل‌کنندگان بار لازم است آن‌ها را در شیب جابه‌جا کنند.

نوار نقاله بارگیری و تخلیه

اگر تخلیه و بارگیری امری روزانه در تجارت شماست، بهتر است با استفاده از نوارنقاله بارگیری و تخلیه هم هزینه‌های مربوط به نیروی انسانی را حذف کرده و هم از ایجاد آسیب به بار و نیروی انسانی جلوگیری کنید.

دستگاه‌های بارگیری و تخلیه دارای چندین مدل هستند که در مقاله «نوارنقاله‌های تخلیه و بارگیری» به آن پرداخته شده است.

شرکت پیشروپک طراح و سازنده دستگاه های بارگیری و تخلیه است که آن‌ها را در دو مدل ارائه می‌کند.

دستگاه بارگیری و تخلیه مدل LUC24Z

ویژگی اصلی دستگاه بارگیری و تخلیه LUC24Z ، منحنی‌بودن بخش انتهایی آن است که این دستگاه را به یکی از بهترین گزینه‌ها برای بارگیری و تخلیه از/به ماشین‌های نقلیه تبدیل کرده است. سر منحنی دستگاه وارد ماشین‌های نقلیه شده و سطحی صاف و افقی ایجاد می‌کند که برداشتن و گذاشتن کارتن بر روی آن را آسان‌تر می‌کند.

طول این دستگاه ۴متر و ۵۰سانتی‌متر است و دارای عرض استانداردشده ۵۰ سانتی‌متر می‌باشد. عرض ۵۰ سانتی‌متری دستگاه به این معنا نیست که شما نمی‌توانید بسته‌های بزرگتر از ۵۰ سانتی‌متر را بر روی آن قرار دهید.

به‌علت عدم‌وجود هرگونه مانعی در کناره‌ها، این دستگاه قادر به حمل بسته با عرض بزرگ‌تر از ۵۰ سانتی‌متر نیز است. ارتفاع این دستگاه ۲متر و ۴۰سانتی‌متر است که در پایین‌ترین حالت به ۶۵سانتی‌متر می‌رسد.

برای تغییر زاویه قرارگیری سطح دستگاه می‌توانید دستگاه تخلیه و بارگیری پیشروپک را همراه با پمپ دستی هیدرولیک یا پمپ برقی هیدرولیک بسته به نیاز خود سفارش دهید

نوار نقاله بارگیری و تخلیه پیشروپک

دستگاه بارگیری و تخلیه مدل LUC30

عرض این دستگاه ۵۰سانتی‌متر است اما همان طور که در بالا به آن اشاره شد، می‌توان اجسام با عرض بیشتر را نیز با این دستگاه حمل کرد.

طول مدل LUC30، پنج متر است و در بازترین زاویه، ارتفاع آن به ۳متر می‌رسد. پایین‌ترین ارتفاع این مدل ۸۵سانتی‌متر است. برای تغییر زاویه قرارگیری سطح دستگاه می‌توانید دستگاه تخلیه و بارگیری پیشروپک را همراه با پمپ دستی هیدرولیک یا پمپ برقی هیدرولیک بسته به نیاز خود سفارش دهید.

در این دستگاه‌ها معمولا نیازی به تنظیم سرعت نیست اما در صورت نیاز می‌توانید هر دو مدل دستگاه بارگیری و تخلیه پیشروپک را همراه با اینورتر سفارش داده و به این صورت بر روی سرعت حرکت تسمه کنترل داشته باشید.

ویژگی منحصربه‌فرد دیگری که نوارنقاله بارگیری و تخلیه پیشروپک دارد، امکان شمارش محصولات قرارگرفته بر روی آن است. در صورت نیاز با سفارش این دستگاه‌ها همراه با شمارشگر کارتن، می‌توانید به‌طور مستمر داده‌های مربوط به بارگیری و تخلیه را به روش وایرلس بر روی رایانه خود دریافت کنید.

دستگاه بارگیری و تخلیه ضمن سرعت‌بخشیدن به بارگیری و تخلیه از آسیب به محصولات و از همه مهم‌تر نیروی انسانی جلوگیری می‌کند. به علاوه با تهیه این دستگاه‌ها که قیمت مناسبی نسبت به کارکرد، گارانتی و خدمات پس از فروششان دارند، می‌توانید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + 5 =

مشاوره خرید اتوماسیون بسته‌بندی و خطوط انتقال

۶۵۶۱۲۹۴۵ ۲۱ (۹۸+)