پیشروپک ، روزهای شنبه و سه‌شنبه به دلیل قطعی برق تعطیل است.

بستن
فهرست

پیشروپک ، روزهای شنبه و سه‌شنبه به دلیل قطعی برق تعطیل است.

بستن
جستجو در سایت

پیشروپک ، روزهای شنبه و سه‌شنبه به دلیل قطعی برق تعطیل است.

بستن

در انبارها از کدام نوارنقاله ها استفاده می شود؟

صفحه اصلی » در انبارها از کدام نوارنقاله ها استفاده می شود؟

در انبارها از کدام نوارنقاله ها استفاده می شود؟
راهنمای مطالعه

نوارنقاله های انبارداری یا نوارنقاله های پالت دستگاه هایی برای جابه جایی پالت ها با حرکت بر روی نوارنقاله های رولری یا تسمه ای در درون یک انبار هستند. این نوارنقاله به وسیله نیروی گرانش زمین یا به صورت اتوماتیک به وسیله یک موتور حرکت می کنند.

در انبارها از کدام نوارنقاله ها استفاده می شود

نوارنقاله های انبارداری اتوماتیک سیستم هایی هستند که به وسیله موتور بدون نیاز به دخالت انسانی پالت و کارتن ها را جابه جا می کنند. نوارنقاله های موتوردار در دو نوع رولری و تسمه ای تولید و عرضه می شوند.

استفاده و به کارگیری نوارنقاله های انبارداری جهشی بزرگ در نحوه انبارداری ایجاد کرده است چرا که استفاده از این دستگاه ها منجر به سریع شدن روند رسیدگی به سفارشات و انتقال آنها شده که در نتیجه آن انبارها به شکل بهتر با کارآمدی بیشتری اداره می شوند. در ادامه به طور مختصر انواع نوارنقاله ها را معرفی می کنیم.

انواع نوارنقاله های مناسب انبارداری

نوارنقاله تلسکوپی

نوارنقاله تلسکوپی

این نوع نوارنقاله ها همانطور که از نامشان پیداست قابلیت افزایش طول دارند. این امر آنها را به بهترین نوع نوارنقاله برای بارگیری و تخلیه ماشین های حمل بار

تبدیل کرده است. این دستگاه ها در نزدیکی ماشین نقلیه قرارگرفته و با تغییر طول خود نوارنقاله را وارد ماشین حمل می کنند. به این ترتیب استفاده از نوارنقاله

های تلسکوپی منجر به کاهش نیاز به نیروی انسانی و افزایش راندمان کار به واسطه افزایش سرعت و دقت در جابه جایی می شود.

نوارنقاله رولری

نوارنقاله رولری

نوارنقاله های رولری شامل دو نوع اصلی موتوردار و هرزگرد یا گرانشی می شوند. هر دو نوع این نوارنقاله ها از رولرهای فلزی یا پلاستیکی برای حرکت کارتن ها به صورت اتوماتیک یا با استفاده از نیروی گرانش با قرارگیری در کمی شیب استفاده می کنند. در سیستم های خطوط انتقال معمولا از دستگاه های کارتن چسب زن نیز استفاده می‌کنند که این خود باعث افزایش راندمان کاری است.

نوارنقاله تسمه ای

نوارنقاله تسمه ای

نوارنقاله تسمه ای پرکاربردترین نوع نوارنقاله است که از یک تسمه و تعدادی غلطک تشکیل شده است که در یک لوپ تسمه را بدون توقف به حرکت در می آورند. نوارنقاله های تسمه ای برای حمل انواع کالا با شکل ها و سایزهای مختلف قابل استفاده هستند. در ساخت این نوع نوار نقاله ها از رولیک های سفارشی استفاده می‌شود. در لیست زیر رایج ترین انواع نوارنقاله تسمه ای را مشاهده می کنید:

  • نوارنقاله تسمه ای مدولار
  • نوارنقاله تسمه ای پله ای
  • نوارنقاله تسمه ای دارای خم
  • نوارنقاله تسمه ای شیب دار
  • نوارنقاله تسمه ای تخت
  • نوارنقاله تسمه ای با پد صفحه ای

نوارنقاله های شیبدار

نوارنقاله های شیبدار copy

در نوارنقاله های شیبدارهنگامی که دغدغه ای از نظر کنترل سرعت و حساس بودن محصول وجود نداشته باشد عموما از نیروی گرانش برای جابه جایی محصول به سطح پایین تراستفاده می کنند. برای حمل محصول درشیب رو به بالا معمولا از نوارنقاله های تسمه ای استفاده می کنند. از انواع نوار نقاله های شیبدار می‌توان به نوار نقاله های بارگیری و تخلیه اشاره کرد.

نوارنقاله های انبارش پالت

نوارنقاله های انبارش پالت

این نوار نقاله ها برای انتقال کالا به یک منطقه جهت برداشت و بسته بندی استفاده می شوند. این نوارنقاله ها دارای فضاهای حائل (بافِر) هستند که محصولات در آنجا قبل از ادامه مسیر جمع می شوند. نوارنقاله های انبارش فشار صفر دارای ترمز هستند که اجازه می دهند سرعت نوارنقاله کنترل شود و به این ترتیب از آسیب به کالاهای حساس جلوگیری می شود.

نوارنقاله های شوتینگی

نوارنقاله های شوتینگی

نوارنقاله های شوتینگی ساده ترین و کم قیمت ترین انواع نوارنقاله هستند. این نوارنقاله ها قادرند کالا را قبل از ارسال در یک مکان جمع کنند. نوارنقاله های مارپیچ در واقع نوارنقاله های عمودی هستند که کالا را از طبقات و نیم طبقات به سمت پایین انتقال می دهند. مزیت این نوارنقاله ها حفظ و صرفه جویی در فضای ارزشمند درون انبار است.

نوارنقاله های بهداشتی و قابل شستشو

نوارنقاله های بهداشتی و قابل شستشونوارنقاله های بهداشتی و قابل شستشو برای استفاده در صنایع غذایی و دیگر صنایع که نیاز به شستشوی دائم دارند ایده آل هستند. نوارنقاله های تسمه ای بافت دار(شبکه ای)  پلاستیکی یا فلزی این اجازه را می دهند که دستگاه حتی حین کار نیز شستشو شود. این نوارنقاله ها قادر به تحمل شستشوی سریع و پرشدت هستند.

نوارنقاله های تسمه ای تخصصی

نوارنقاله های تسمه ای تخصصی

انواع مختلف تسمه ها برای استفاده تخصصی در محیط ها و شرایط بخصوص وجود دارند. جنس تسمه تعیین می کند که نوارنقاله چقدر در شرایط خاص مانند دماهای بالا، در معرض اشعه ایکس و هنگام جابه جایی موادغذایی بدون بسته بندی خوب عمل می کند.

نوارنقاله های آکاردئونی

نوار نقاله آکارئونی

نوار نقاله های آکاردئونی یک نوع نوار نقاله هستند که در آن سطح انتقال کالاها با استفاده از یک سری صفحات قابل گسترش یا جمع شدن حرکت می کند. این نوار نقاله ها اغلب در صنایعی که نیاز به حمل و نقل مواد در مسافت های کوتاه دارند استفاده می شوند، مانند تولید، خرده فروشی و انبارداری.

نوار نقاله های آکاردئونی به دلایل مختلفی محبوب هستند. آنها نسبتاً مقرون به صرفه هستند، نصب و نگهداری آنها آسان است و می‌توان آنها را به راحتی به فضاهای مختلف تنظیم کرد. آنها همچنین بسیار قابل اعتماد هستند و می‌توانند برای حمل و نقل انواع مختلف مواد استفاده شوند.

برخی از کاربردهای رایج نوار نقاله های آکاردئونی عبارتند از:

  • انتقال مواد بین قفسه ها در انبار
  • انتقال مواد بین ماشین آلات در خط تولید
  • بارگیری و تخلیه کامیون ها و کانتینرها
  • حمل و نقل مواد در محیط های خرده فروشی، مانند سوپرمارکت ها و فروشگاه های زنجیره ای

نوار نقاله های آکاردئونی یک انتخاب عالی برای صنایعی هستند که نیاز به حمل و نقل مواد در مسافت های کوتاه دارند. آنها مقرون به صرفه، قابل اعتماد و قابل تنظیم هستند و می‌توانند برای حمل و نقل انواع مختلف مواد استفاده شوند.

منبع

دیدگاه‌ خود را بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 10 =

مشاوره خرید اتوماسیون بسته‌بندی و خطوط انتقال

۶۵۶۱۲۹۴۵ ۲۱ (۹۸+)