پیشروپک ، روزهای شنبه و سه‌شنبه به دلیل قطعی برق تعطیل است.

بستن
فهرست

پیشروپک ، روزهای شنبه و سه‌شنبه به دلیل قطعی برق تعطیل است.

بستن
جستجو در سایت

پیشروپک ، روزهای شنبه و سه‌شنبه به دلیل قطعی برق تعطیل است.

بستن

تفاوت چسب زدن کارتن با دست و دستگاه

صفحه اصلی » تفاوت چسب زدن کارتن با دست و دستگاه

تفاوت چسب زدن با دست و با دستگاه
راهنمای مطالعه

بسته بندی با کارتن یکی از بهترین انواع بسته‌بندی است؛ چرا که محصول قرارگرفته درونش را از آسیب های احتمالی حین انتقال مصون نگه می‌دارد. در این مقاله به تفاوت چسب زدن کارتن با دست و با دستگاه می‌پردازیم.

تمرکز اصلی این مقاله بر روی چسب‌زنی کارتن‌های مادر است. کارتن مادر به کارتنی گفته می‌شود که در خود تعدادی از چند محصول مشابه را جای داده است. از کارتن‌های مادر در پخش و فروش عمده محصولات استفاده می‌شود.

تفاوت چسب زدن با دست و با دستگاه

برای مثال کارخانه تولیدکننده محصولات بهداشتی برای ارائه پودرهای لباس‌شویی به بازار، آن‌ها را در کارتن‌های مادر بسته‌بندی می‌کند. مسلما حمل و جابه‌جایی یک کارتن بزرگ راحت‌تر از حمل بسته‌بندی‌های کوچک پودر ماشین لباس‌شویی است. مزیت دیگر آن عدم آسیب‌رسیدن به محصول اصلی است.

اگرچه تمرکز اصلی این مقاله بر روی چسب‌زنی کارتن‌های مادر است اما موارد گفته‌شده برای کارتن‌های بسته‌بندی هر نوع محصولی که نیاز به چسب‌زنی داشته باشد، صدق می‌کند.
چسب زدن کارتن دستی
چسب زدن کارتن را می‌توان به دو دسته اصلی تقسیم کرد؛ دسته اول، بسته‌بندی با استفاده از انواع نوارچسب و دسته دوم، استفاده از چسب مایع است. راه‌های دیگری مانند استفاده از منگنه یا تسمه کشی نیز وجود دارد که در این مقاله به آن‌ها نمی‌پردازیم.

چسب داغ

در صورتی که ظاهر کارتن‌ها برای شما اهمیت زیادی دارد، استفاده از چسب داغ انتخاب خوبی است. اگرچه با داشتن طراحی درست می‌توان از چسب‌های نواری دارای رنگ و طرح استفاده کرد، به‌طوری که پس از اعمال آن‌ها، بخشی از طراحی کارتن شوند.

چسب داغ اما ویژگی‌های منفی نیز دارد. مهم‌ترین آن خطرآفرین‌بودنش است. به‌علت دمای بالای چسب، اپراتور لازم است با دقت زیادی از آن استفاده کند. از طرفی بیشتر این چسب‌ها هنگام استفاده، دارای بو و اندکی دود هستند که باعث آلودگی محیط و آزار اپراتور می‌شود.

چسب زدن کارتن با چسب داغ

همچنین در اکثر مواقع، هنگام بازکردن کارتن ممکن است لت‌های آن دچار پارگی شود؛ چرا که چسب‌های مایع بسیار قوی هستند. به‌همین جهت کارتن مجددا قابل‌استفاده نخواهد بود.

چسب‌ نواری

اولین مزیت چسب نواری نسبت به چسب مایع، سرعت اثرگذاری آن است. مزیت دیگر آن، عدم ایجاد هرگونه خطر برای اپراتور است. چسب‌های نواری خود به دو دسته آب‌چسب‌ها و نوارچسب‌ها تقسیم می‌شوند.

آب‌چسب‌: همان طور که از نامشان پیداست، برای فعال‌شدن چسبندگی به مقداری آب نیاز دارند. بزرگ‌ترین ویژگی مثبت آن‌ها، محکم‌بودنشان است؛ چرا که آب‌چسب‌ها پس از فعال‌شدن به داخل فیبرهای کارتن نفوذ می‌کنند.
علاوه بر ایجاد استحکام، این امر باعث می‌شود که امکان هرگونه جداسازی چسب بدون به‌جاماندن جای چسب از بین برود. در صورتی که محصول شما از اهمیت زیادی برخوردار باشد، ممکن است به دنبال چنین ویژگی باشید.

چسب زدن کارتن با آب چسب

اما آب‌چسب‌ها دارای معایبی نیز هستند؛ بزرگ‌ترین این معایب قیمت آن است. آب‌چسب‌ها نسبت به چسب‌های نواری معمولی قیمت بالاتری دارند.
چسب نواری پلی‌پروپیلین: استفاده از چسب نواریِ پلی‌پروپیلین مزیت‌هایی دارد که آن را به محبوب‌ترین نوع چسب زن کارتن تبدیل کرده است. این چسب‌ها همیشه و به‌آسانی در دسترس هستند، سرعت اعمال بالایی دارند و در مقایسه با دیگر انواع چسب، آلودگی محیطی کمتری ایجاد می‌کنند.

چسب زدن کارتن با چسب نواری

تنها در دو حالت بهتر است قبل از انتخاب چسب نواری پلی‌پروپیلین کمی بیشتر تحقیق کنید؛

حالت اول زمانی است که محیط بسته‌بندی دارای گردوخاک یا کثیفی زیادی است.
حالت دوم زمانی است که سطح کارتن شما صاف نبوده یا دارای روکش خاصی است که ممکن است به راحتی چسب نواری بر روی آن ننشیند.
حال که نگاهی کلی به روش های چسب زدن کارتن انداخته‌ایم، به بررسی روش‌های اعمال چسب نواری که محبوب ترین نوع چسب زن است، می‌پردازیم.

سه روش برای اعمال چسب نواری وجود دارد. انتخاب مناسب‌ترین گزینه بستگی به حجم بسته‌بندی شما در روز دارد. در صورتی که تنها چندین کارتن را در روز چسب می‌زنید، می‌توانید به‌سادگی بدون استفاده از هیچ‌گونه ابزاری چسب را مستقیم بر روی کارتن اعمال کنید.
اگر تعداد کارتن‌هایی که بسته‌بندی می‌کنید، روزانه فراتر از چند عدد می‌رود، بهتر است از دستگاه چسب کش دستی استفاده کنید.

مزیت استفاده از آن‌ها این است که پس از مدتی استفاده، سرعت چسب زدن شما افزایش می‌یابد. همچنین برای برش چسب نیازی به ابزار دیگری ندارید.
در نهایت در صورتی که روزانه تعداد زیادی کارتن را بسته‌بندی می‌کنید، قطعا نیاز به تهیه دستگاه کارتن چسب زن دارید. دستگاه کارتن چسب زن مزیت‌های زیادی دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

چسب زدن کارتن با دستگاه

با خرید دستگاه چسب زن کارتن می‌توانید از نیروی انسانی خود بهینه‌تر استفاده کنید. چسب‌زنی به‌وسیله چسب کش دستی کاری خسته‌کننده است که در طولانی‌مدت اپراتور را دچار مشکلات بدنی، از جمله درد در نواحی گردن و دست می‌کند.

چسب زدن کارتن با دستگاه کارتن چسب زن

از طرفی از آنجایی که اصلاح خطا در عملیات چسب زدن کارتن آسان نیست، دستگاه چسب زن کارتن با حذف حداکثری خطا، باعث بالارفتن سرعت شده و در عین حال شکل و ظاهری زیبا، یکدست و حرفه‌ای برای تمام کارتن‌های شما به ارمغان می‌آورند.

بر خلاف نیروی انسانی، دستگاه کارتن چسب زن خسته نمی‌شوند! و بدون افت کیفیت می‌توانند ساعت‌ها عملیات چسب‌زنی را انجام دهند.

کلام آخر

هنگام انتخاب بهترین روش چسب زدن کارتن توجه به این چند نکات ضروری است:

مزایای انواع چسب زدن کارتن

استفاده از دستگاه کارتن چسب زن زمانی که حجم چسب‌زنی بالایی دارید، ضروری است؛ چرا که لازم است تمام کارتن‌ها با دقت کامل، بدون خطا و با سرعت بالا چسب بخوردند و رسیدن به این امر به‌طور دستی امکان‌پذیر نیست.

دستگاه کارتن چسب زن دارای انواع نیمه‌اتوماتیک و اتوماتیک هستند. در صورتی که از ویژگی های این دو دسته اطلاعی ندارید، به شما توصیه می‌کنیم مقاله «چسب زن نیمه اتوماتیک یا اتوماتیک، کدام نیاز من است؟» را مطالعه بفرمایید.

دستگاه کارتن چسب زن پیشروپک

دیدگاه‌ خود را بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − پنج =

مشاوره خرید اتوماسیون بسته‌بندی و خطوط انتقال

۶۵۶۱۲۹۴۵ ۲۱ (۹۸+)