پیشروپک ، روزهای شنبه و سه‌شنبه به دلیل قطعی برق تعطیل است.

بستن
فهرست

پیشروپک ، روزهای شنبه و سه‌شنبه به دلیل قطعی برق تعطیل است.

بستن
جستجو در سایت

پیشروپک ، روزهای شنبه و سه‌شنبه به دلیل قطعی برق تعطیل است.

بستن

تجهیزات بسته بندی مواد شوینده و بهداشتی

صفحه اصلی » تجهیزات بسته بندی مواد شوینده و بهداشتی

تجهیزات بسته بندی مواد شوینده و بهداشتی
راهنمای مطالعه

نظافت، به عنوان یک فعالیت روزمره و ضروری، نقش بی‌بدیلی در زندگی انسان ها دارد. نظافت محیط کار یا زندگی، از عوامل بسیار تاثیرگذار در روند ایجاد یک سبک زندگی سالم است چرا که از بیماری ها و عوارض مخرب محیطی جلوگیری می کند. همچنین، ایجاد حس تمیزی و آرامش در محیط، به افراد کمک می‌کند تا با ذهنی آرام و شاداب به فعالیت‌های روزمره خود بپردازند. بنابراین، با درنظرگرفتن نقش مهم مواد شوینده و بهداشتی در بهبود کیفیت زندگی، طبیعی است که به طور منظم، بخشی از هزینه های خود را به خرید این مواد اختصاص دهید. اما از فرایند تولید مواد شوینده و بهداشتی، تا رسیدن آن به دست شما، چالش های متعددی وجود دارد که یکی از آن ها، فرایند بسته بندی و نگهداری این مواد است.

در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا به صورت کامل با چالش های پیش رو در پروسه بسته بندی مواد شوینده و بهداشتی و راه حل های آن آشنا شوید.

تجهیزات بسته بندی مواد شوینده و بهداشتی

اصول بسته بندی مواد شوینده و بهداشتی

شاید اینطور به نظر نرسد اما نگهداری از مواد شوینده و بهداشتی حساسیت هایی دارد که عدم رعایت آن ها، منجر به آلودگی یا حتی ایجاد موقعیت های خطرناک خواهد شد. در ادامه، به معرفی و شرح این نکات خواهیم پرداخت.

  1. بسته‌ بندی محکم : اطمینان حاصل کنید که بسته‌ بندی مواد شوینده و بهداشتی، محکم و بدون خراش و پارگی باشد تا از نشت و آلودگی در هنگام حمل و نقل جلوگیری شود.
  2. استفاده از ماشین‌آلات مدرن: استفاده از ماشین‌ آلات بسته‌ بندی مدرن، به بهبود کیفیت و سرعت بسته‌ بندی کمک کرده و دخالت دست را به صورت کامل از این فرایند حذف می کند.
  3. تولید کمترین میزان زباله: در فرایند بسته بندی، باید سعی کنید تا جای ممکن از ایجاد خطا جلوگیری کنید تا تمامی بسته بندی ها سالم و اصولی انجام شده و هیچ کارتنی اصراف نشود.
  4. انبار اصولی کارتن ها: برای انبار کردن کارتن‌ های مواد شوینده به صورت اصولی، باید همواره پاکیزگی محیط انبار را حفظ کرده و به نظم و ترتیب کارتن‌ها توجه کنید. همچنین، نوع قرار گیری مواد در کارتن و حفظ آن ها در همان موقعیت، از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا در صورت سرریز یا ترکیب شدن مواد، هدررفت های جبران ناپذیری به وجود خواهد آمد.

با رعایت این نکات، بسته‌ بندی محصولات شما در کارخانه، به بهترین شکل صورت می‌گیرد و از کیفیت و ایمنی محصولات، اطمینان خواهید یافت. از بین موارد بالا، استفاده از دستگاه ها و ماشین آلات مدرن، به نوعی دربرگیرنده سایر موارد بوده و می تواند بیشترین تاثیر را در فرایند تسهیل این اتوماسیون ایجاد کند. امروزه نیز، به مراتب شاهد استفاده از انواع دستگاه های مدرن در بسته بندی مواد شوینده هستیم. این دستگاه ها شامل:

با استفاده از این دستگاه ها در اتوماسیون بسته بندی، شاهد تسهیل و تسریع چند برابری این فرایند نسبت به گذشته خواهید بود. در ادامه، به توضیح کارایی و ویژگی های هریک از آن ها خواهیم پرداخت.

دستگاه نوار نقاله (Conveyor)

نوارنقاله، یک مکانیزم حمل و نقل است که وظیفه انتقال اقلام را بر عهده دارد. مطمئنا تابه حال شاهد نقش این دستگاه در تسهیل امور روزمره خود بوده اید. به عنوان مثال، در سیستم‌های خودپرداز و صندوق‌های خودکار در فروشگاه‌ها، دستگاهی که برای انتقال کالاها از مشتریان به صندوق ها استفاده می شود، یک نوار نقاله است. در بخش پروازهای مسافربری و حمل و نقل ریلی نیز حتما شاهد نوارهای نقاله برای انتقال چمدان‌ها، بارها و مواد بسته‌ بندی از یک نقطه به نقطه دیگر بوده اید. این موارد، نمایانگر نقش های کوچک نوار نقاله در وسایل روزمره بود اما نوار نقاله ها بیشترین کاربرد را در صنایع و اتوماسیون های صنعتی دارند. اتوماسیون بسته بندی مواد شوینده نیز یکی از این موارد است.

با اضافه کردن نوار نقاله به خط تولید، بسته بندی و انبار داری، عملکرد سیستم به طرز چشم‌گیری بهبود می ‌یابد. این بدین معناست که سرعت انجام فرآیند نسبت به قبل چندین برابر افزایش یافته و نیاز به استفاده از نیروی انسانی برای جابجایی محصولات از بین می رود. طبیعی است که با به کارگیری این روند، امکان احتمال هرگونه خطا به صفر خواهد رسید.

اما به نظر شما افزودن نوار نقاله به کدام دستگاه ها تاثیر بیشتری در بهبود عملکرد نهایی خواهد داشت؟ برای یافتن پاسخ این سوال تا آخر مقاله با ما همرا باشید.

تجهیزات بسته بندی مواد شوینده و بهداشتی

دستگاه کارتن چسب زن

دستگاه کارتن چسب زن یکی از دستگاه هایی است که ترکیب آن با نوار نقاله، تاثیر قابل توجهی در بهبود عملکرد این دستگاه ایجاد می کند. با استفاده از نوار نقاله، کارتن‌ها به صورت خودکار و متوالی به دستگاه کارتن چسب‌ زن هدایت می شوند. هم اکنون در این مرحله، نقش دستگاه کارتن چسب زن شروع خواهد شد.

احتمالاً با شنیدن نام دستگاه کارتن‌چسب‌زن، تنها چیزی که به ذهنتان می‌آید، چسب ‌زدن کارتن‌ها است. اما این دستگاه، علاوه بر این کاربرد اصلی، کاربردهای متعدد دیگری نیز دارد. برای مثال، در این دستگاه، غلطک‌هایی در هر طرف کارتن و در فواصل مشخصی قرار داده شده‌ اند تا درب‌های بالایی کارتن به دقت در کنار هم قرار گرفته و عملیات چسب‌زنی انجام شود. بدون توجه به وزن کارتن، با تنظیم یکباره طول چسبی که به دیواره کارتن‌ها می چسبد، می ‌توانید فرایند چسب‌زنی را در هر بخش از کارتن که نیاز است، انجام دهید.

تجهیزات بسته بندی مواد شوینده و بهداشتی

برخی از دستگاه های کارتن چسب زن بسته به نوع مدل انتخابی شما، نیازی به اپراتور برای بستن درب‌های کارتن ندارند. با استفاده از مکانیزم خاص دستگاه، درب‌های کارتن به صورت خودکار به سمت پایین فشرده شده و اپراتور می تواند آن ‌ها را به راحتی داخل دستگاه قرار دهد. لازم به ذکر است که با داشتن نوار نقاله، در این بخش نیز نیازی به اپراتور نخواهید داشت. یکی دیگر از ویژگی‌های این دستگاه، شمارنده کارتن است که با دقت، تعداد کارتن‌ها را شمارش کرده و در نتیجه، به صرفه ‌جویی در زمان و انرژی، کمک شایانی خواهد کرد.

حالا که صحبت از حذف اپراتور ها و نیروی انسانی است، شاید این سوال برایتان پیش بیاید که با حذف اپراتور، چگونه قرار است وزن کارتن ها محاسبه شود یا اینکه چه کسی قرار است تک تک محصولات چیده شده درون کارتن را شمرده و این اطلاعات را به سیستم های کامپیوتری انتقال دهد؟ پاسخ این سوال در دو کلمه خلاصه می شود: دستگاه چک ویر.

دستگاه چک ویر (Checkweigher)

همانطور که می دانید، وزن محصولات تولیدی، بر جنبه‌های مختلفی از فرآیند تولید تأثیرگذار است. رضایت مشتریان، سودآوری تولید، کاهش خطاهای انسانی و بهینه ‌سازی بسته ‌بندی؛ همه این عوامل به وزن تعیین شده برای هر محصول وابسته‌ اند.

دستگاه چک‌ ویر، مسئولیت اندازه‌گیری وزن محصولات بر روی خطوط نوار نقاله را بر عهده دارد. این دستگاه قادر است وزن دقیق هر کارتن را تعیین کند، تعداد محصولات موجود درون هر کارتن را شمارش نماید و در نهایت، تمام این اطلاعات را به دستگاه چاپ لیبل یا کامپیوتر ارسال کند. نگران نباشید؛ درصورتی که وزن کارتن‌ها با وزن استاندارد و تعیین شده مغایرت داشته باشد، توسط دستگاه ریجکتور از خط خارج می شوند.

تجهیزات بسته بندی مواد شوینده و بهداشتی

دستگاه ریجکتور (Rejecter)

با استفاده از دستگاه ریجکتور، محصولات و کارتن‌هایی که وزن آن‌ها با وزن تعیین شده و استاندارد شما مطابقت نداشته باشد، از روی نوار نقاله خارج شده تا دوباره مورد بررسی قرار بگیرند. این اقدام منجر به اطمینان از اصولی بودن بسته ‌بندی و محتویات آن شده و همچنین احتمال خطای انسانی را به صفر می رساند.

تجهیزات بسته بندی مواد شوینده و بهداشتی

تمامی این دستگاه ها با قابلیت های متنوع و کاربردی خود، در پیشروپک موجود و قابل ارائه می باشند. پیشروپک با بیش از ده سال سابقه، به طراحی و ساخت سیستم‌ها و دستگاه ‌هایی پرداخته ‌که از نظر کیفیت و قیمت، در رقابت با محصولات مشابه خارجی هستند. همچنین، در زمینه‌های متنوعی از جمله سیستم‌های اتوماسیون، اتوماسیون بسته‌بندی، انتقال کالا به انبار، سیستم‌های انبارداری و انتقال از انبار به ماشین‌های حمل و نقل کالا، نقش پررنگی ایفا کرده ایم. هم اکنون، با بهره‌گیری از تخصص و توانایی نیروهای متخصص، آماده‌ایم تا بهترین خدمات را با کیفیت برتر و هماهنگ با نیازهای شما ارائه کنیم تا تجربه‌ ی بی‌نظیری در این زمینه برای شما به ارمغان آوریم.

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + 18 =

مشاوره خرید اتوماسیون بسته‌بندی و خطوط انتقال

۶۵۶۱۲۹۴۵ ۲۱ (۹۸+)