پیشروپک ، روزهای شنبه و سه‌شنبه به دلیل قطعی برق تعطیل است.

بستن
فهرست

پیشروپک ، روزهای شنبه و سه‌شنبه به دلیل قطعی برق تعطیل است.

بستن
جستجو در سایت

پیشروپک ، روزهای شنبه و سه‌شنبه به دلیل قطعی برق تعطیل است.

بستن

بهترین روش بسته بندی شیرینی و شکلات

صفحه اصلی » بهترین روش بسته بندی شیرینی و شکلات

بهترین روش بسته بندی شیرینی و شکلات
راهنمای مطالعه

در طول تاریخ، شیرینی و شکلات به عنوان دو محصول محبوب و مورد علاقه افراد در سراسر جهان و به خصوص میان ایرانیان شناخته شده اند. این محصولات، نه تنها برای لذت بردن از طعم‌های شیرین و شگفت‌ انگیزشان، بلکه به عنوان نمادی از جشن و شادی در مجالس، مهمانی ها و مناسبت ‌های مختلف شناخته می ‌شوند. صنعت شیرینی و شکلات، همواره با تراز تجاری مثبتی روبه رو بوده و به عنوان یکی از مهم ‌ترین عوامل اقتصادی کشور شناخته می ‌شود. جالب است بدانید که میزان واردات این محصولات، نصف صادرات آن هاست و تنوع بالا در این صنعت، نشان از اهمیت و تأثیر بی‌ نظیر آن، در تقویت تراز تجاری و رشد اقتصادی کشور دارد.

با پیشرفت فناوری و تغییر در سلیقه‌ها، نیاز به بسته ‌بندی ‌های مناسب برای حفظ کیفیت و طعم این محصولات افزایش یافته و هم اکنون، نقشی حیاتی در صنعت شیرینی و شکلات ایفا می کند.

بهترین روش بسته بندی شیرینی و شکلات

بسته‌ بندی، در صنعت شیرینی و شکلات از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در مرحله اول، بسته بندی به عنوان یک واسط محافظ، از محصولات در برابر آسیب ‌های خارجی مانند آلودگی، ضربه و تغییرات دمایی محافظت می کند. شکلات و شیرینی‌ها به دلیل ظرافت و حساسیت، ممکن است در حین حمل و نقل دچار آسیب شوند که در این صورت، کیفیت و جذابیت محصول به طور کل از بین خواهد رفت. همچنین، بسته بندی مناسب می‌تواند به کاهش هرچه بیشتر ضایعات و حفظ محیط زیست کمک شایانی بکند. بنابراین، واضح است که هرگونه سهل انگاری در فرایند بسته بندی، منجر به کاهش کیفیت محصولات شده و اعتماد به برند را کاهش می دهد.

استفاده از دستگاه های بسته‌بندی نوین، یکی از روش های مؤثر برای جلوگیری از این قبیل مشکلات و بهبود کیفیت بسته‌بندی در صنعت شیرینی و شکلات است. این دستگاه‌ها از تکنولوژی‌های پیشرفته ای برخوردارند که باعث افزایش سرعت، دقت و بهره‌ وری در بسته ‌بندی محصولات و حفظ تازگی و کیفیت آن ها خواهند شد. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا ضمن معرفی این دستگاه ها، به توضیح چگونگی کارکرد و تاثیر ویژه آن ها در صنعت بسته بندی بپردازیم.

بهترین روش بسته بندی شیرینی و شکلات

دستگاه های بسته بندی شیرینی و شکلات

هر یک از این دستگاه ها، با قابلیت های ویژه و منحصر به فردی که دارند، نقش بخصوصی در انجام فرایند بسته بندی ایفا می کنند که با استفاده از آن ها، شاهد تسریع و تسهیل چند برابری عملکرد خود در این فرایند خواهید بود. در ادامه، به توضیح کارکرد این دستگاه ها خواهیم پرداخت.

دستگاه کارتن چسب زن

دستگاه های کارتن چسب زن، به صورت گسترده‌ای در صنایع غذایی، دارویی، الکترونیکی، پزشکی، بهداشتی و …کاربرد دارند. این دستگاه، با ویژگی‌های فنی برجسته، ابزاری حیاتی برای خطوط تولید و بسته بندی به شمار می رود. اولین ویژگی آن، قابلیت تنظیم غلتک های تعبیه شده در اطراف کارتن، برای بستن درز بین درب های آن، قبل از شروع عملیات چسب زنی است. در این صورت، شما دیگر نیازی به اپراتور برای حصول اطمینان از بسته شدن درب های کارتن نخواهید داشت.

ویژگی دیگر دستگاه کارتن چسب زن، تنظیم ارتفاع چسب آن متناسب با دیواره کارتن است. شما می توانید با یک مرتبه تنظیم، برای همیشه از آن استفاده کنید و تا زمان نیاز به تغییر ابعاد، نیازی به تنظیم مجدد نخواهد بود. جالب است بدانید که در صورت تمایل، می توانید حتی تعداد کارتن ها و چسب مصرفی در طول انجام هر فرایند را نیز محاسبه کنید. این دستگاه، با سرعت ۴۰ کارتن در دقیقه عمل کرده و با قابلیت اتصال به نوار نقاله، سرعت تولید و بهروه وری را به طرز چشم گیری بهبود می بخشد.

اتصال مستقیم به نوار نقاله، از ویژگی های بارز این دستگاه است که در روند تولید، بسته بندی و … بسیار حائز اهمیت خواهد بود. در ادامه، به توضیح اهمیت این موضوع به طور دقیق خواهیم پرداخت.

بهترین روش بسته بندی شیرینی و شکلات

نوار نقاله (Conveyor)

نوار نقاله، ابزاری بسیار اساسی در صنایع مختلف مانند تولید، بسته ‌بندی، حمل و نقل و … است که باتوجه به نیاز کاربری و محیط کارخانه طراحی می شود. این نوار ها، جابه جایی و انتقال محصولات را تسهیل کرده و وزن بالای کارتن ها را بدون نیاز به انرژی مضاعف انسانی، متحمل می شوند.

افزودن نوار نقاله به دستگاه کارتن چسب زن، عملیات چسب زنی و انتقال کارتن ها را تا چندین برابر تسریع خواهد کرد. با قرار دادن اقلام مد نظر روی نوار نقاله، بدون نیاز به نیروی حمل و نقل، تمامی اقلام بین بخش های مختلف کارخانه در چرخش خواهند بود تا در نهایت، با رسیدن به دستگاه کارتن چسب زن و انجام عملیات چسب زنی، به انبار منتقل شوند.

با افزودن نوار نقاله به دستگاه کارتن چسب زن، از وجود نیروی انسانی در تمامی بخش ها، به جز بخش مربوط به بررسی وزن اقلام، بی نیاز خواهید شد. برای بررسی وزن محصولات و کارتن ها نیز نیازی به نگرانی نخواهد بود، دستگاه چک ویر به کمک شما خواهد آمد.

بهترین روش بسته بندی شیرینی و شکلات

دستگاه چک ویر (Checkweigher)

بدون شک، رضایت مشتریان، بهره وری در تولید، کاهش خطا های انسانی و حتی بسته ‌بندی مطلوب، همگی وابسته به میزان وزن مشخصی است که برای هر محصول تعیین شده است. بنابراین، طبیعی است که بررسی وزن کارتن ها قبل از رسیدن به انبار، از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد. دستگاه چک ویر، تعداد اقلام داخل کارتن ها را شمارش کرده، وزن نهایی کارتن را سنجیده و در نهایت، تمام گزارشات را به سیستم های کامپیوتری انتقال می دهد. در صورتی که محصولی با وزن تعیین شده شما مغایرت داشته باشد، چک ویر آن را شناسایی می کند.

اما چگونه این محصول را از میان سایر محصولات تفکیک کنیم تا به انبار منتقل نشود؟

دستگاه ریجکتور (Rejecter)

همانطور که گفتیم، استاندارد نبودن وزن نهایی محصول، مشکلات متعددی به همراه خواهد داشت. خوشبختانه، این مسئله را دستگاه چک ویر حل می کند اما در صورت تشخیص محصولی با وزن غیر استاندارد، این بار دستگاه ریجکتور به کمک شما خواهد آمد. دستگاه ریجکتور، کارتن ها و محصولاتی که با وزن تعیین شده توسط شما مغایرت داشته باشند را از روی نوار نقاله خارج کرده و به قسمت مجزایی انتقال می دهد تا مجددا مورد بررسی قرار  بگیرند.

با استفاده از این دستگاه ها، سرعت انجام فرایند تولید و بسته بندی تا حد چشمگیری افزایش یافته و علاوه بر آن، دیگر نیازی به بکارگیری نیروی انسانی و دخالت دست نخواهد بود. تمام این موارد، با تشکیل یک زنجیره به هم پیوسته، منجر به بهبود کیفیت و بهره وری محصول نهایی شما خواهد شد.

ما در پیشروپک، با بیش از ده سال تجربه در زمینه طراحی و ساخت دستگاه‌ ها و سیستم ‌های متنوع، توانسته ایم تکنولوژی‌ های پیشرفته و قابل اعتمادی را به بازار معرفی و عرضه کنیم. هم اکنون، تمامی دستگاه های نام برده با ویژگی‌ها و عملکرد بی نظیر خود، در پیشروپک موجود و قابل ارائه به مشتریان داخلی و خارجی هستند. ما با تکیه بر تخصص و توانایی نیروهای متخصص، آماده‌ایم تا بهترین خدمات را با برترین کیفیت و هماهنگ با نیازهای مشتریان ارائه دهیم تا تجربه‌ ی بی‌ نظیری را در این زمینه برای شما رقم بزنیم.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − هفت =

مشاوره خرید اتوماسیون بسته‌بندی و خطوط انتقال

۶۵۶۱۲۹۴۵ ۲۱ (۹۸+)