پیشروپک ، روزهای شنبه و سه‌شنبه به دلیل قطعی برق تعطیل است.

بستن
فهرست

پیشروپک ، روزهای شنبه و سه‌شنبه به دلیل قطعی برق تعطیل است.

بستن
جستجو در سایت

پیشروپک ، روزهای شنبه و سه‌شنبه به دلیل قطعی برق تعطیل است.

بستن

بسته بندی مواد غذایی

صفحه اصلی » بسته بندی مواد غذایی

بسته بندی مواد غذایی
راهنمای مطالعه

صنعت مواد غذایی، ستون فقرات اقتصاد جهانی و سلامت عمومی است. اهمیت آن در تأمین نیازهای جامعه، ایجاد اشتغال، توسعه اقتصادی و همچنین حفظ سلامت و بهداشت عمومی مردم به وضوح قابل مشاهده است. بنابراین، طبیعی است که فرایند بسته بندی مواد غذایی، از اهمیت فوق العاده ویژه ای برخوردار باشد. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا به صورت کامل، به توضیح اتوماسیون بسته بندی مواد غذایی بپردازیم.

روش های نوین بسته بندی مواد غذایی

بسته ‌بندی مواد غذایی، نقشی حیاتی در حفظ کیفیت، بهداشت و ایمنی این مواد دارد. این فرآیند، علاوه بر حفظ تازگی و طول عمر مواد غذایی، از انتقال آلودگی و تغییرات محیطی نیز جلوگیری می کند. بسته‌ بندی مناسب مواد غذایی باعث ایجاد اطمینان خاطر برای مصرف‌کنندگان شده و در نهایت، می‌تواند به افزایش محبوبیت و فروش محصولات شما کمک کند. از این رو، نقش صنعت بسته‌بندی مواد غذایی در ارتقای سلامت عمومی و رفاه اجتماعی بسیار پررنگ است. مواد غذایی، تنوع و خواص فوق العاده متنوعی دارد و نمی توان شرایط یکسانی برای بسته بندی، حمل و نقل و نگه داری آن ها تعیین کرد. بنابراین، برای حصول از اطمینان کیفیت بسته بندی، باید در پی یافتن روش های نوین بود.

امروزه، استفاده از دستگاه‌ های مدرن برای بسته ‌بندی مواد غذایی، ارتقای چشمگیری در فرآیند بسته‌ بندی رقم زده است. این دستگاه‌ها مواد غذایی را به شکل محکم و بهداشتی بسته ‌بندی کرده و با سرعت و دقت بالا در انجام این عملیات، باعث کاهش هدررفت مواد و افزایش بهره‌ وری خواهند شد. در ادامه، به معرفی چند نمونه از این دستگاه ها خواهیم پرداخت:

دستگاه کارتن چسب زن

دستگاه کارتن چسب زن، یکی از دستگاه های ضروری در صنعت بسته بندی مواد غذایی به شمار می رود. این دستگاه، کاربرد های گسترده ای دارد که در ادامه، به معرفی چند نمونه از آن ها خواهیم پرداخت. همان طور که می دانید، مواد غذایی پس از اینکه از خط تولید خارج می شوند، نیاز به انجام بسته بندی در سریع ترین زمان ممکن ر دارند زیرا با اتلاف زمان و طولانی شدن این فرایند، ممکن است این مواد بسیاری از خواص خود را از دست داده و دیگر قابل استفاده نباشند. دستگاه کارتن چسب زن، با قابلیت انجام عملیات چسب زنی ۴۰ کارتن در دقیقه، این مشکل را نیز برطرف نموده است. لازم به ذکر است که این سرعت، به میزان سرعت نیروی انسانی نیز بستگی دارد یعنی اگر از سمتی دستگاه با سرعت استاندارد عمل کرده اما از سوی دیگر نیروی انسانی کند پیش برود، مجموع این فرایند بی ثمر خواهد بود اما با افزودن نوار نقاله به این دستگاه، این مشکل نیز برطرف خواهد شد.

در اطراف دستگاه کارتن چسب زن، غلطک هایی تعبیه شده که به صورت اتوماتیک، باعث بسته شدن درب های کارتن می شوند. با انجام این کار، درز بین درب های کارتن کاملا پوشیده شده و درصد خطایی وجود نخواهد داشت. ویژگی دیگری که این دستگاه را متمایز کرده، قابلیت شمارش کارتن ها و چسب مصرفی در بازه های زمانی مد نظر شماست. همچنین، می توانید طول چسب را مطابق با محصولات و کارتن های مد نظر خود تنظیم کرده تا کارتن ها به صورت منظم و یکدست به انبار منتقل شوند.

بسته بندی مواد غذایی

نوار نقاله (Conveyor)

نوار نقاله، ابزاری حیاتی برای هر کارخانه با هر نوع نیاز کاربری است. از نوار نقاله برای جابه جایی مواد غذایی، محصولات، کارتن ها و… بدون محدودیت وزنی از نقطه ای به نقطه دیگر استفاده می شود. بنابراین، امروزه با حذف نیروی انسانی،  وجود نوار نقاله در هر صنعتی برای خط تولید، بسته بندی و انتقال به انبار ضروری است. با قرار گرفتن دستگاه کارتن چسب زن و نوار نقاله در کنار یکدیگر، هیچگونه محدودیتی از لحاظ سرعت و نیرو وجود نخواهد داشت. اقلام به صورت اتوماتیک روی نوار نقاله حرکت کرده و با رسیدن به دستگاه کارتن چسب زن، عملیات چسب زنی صورت می گیرد. سپس، کارتن ها با نظم و ترتیب به انبار انتقال داده می شوند. اما پیش از این مرحله، به دستگاه دیگری نیز نیاز است تا وزن اقلام و کارتن ها را مورد بررسی قرار دهد؛ این دستگاه، چک ویر نام دارد.

بسته بندی مواد غذایی

دستگاه چک ویر (Checkweigher)

طبیعتا، وزن محصول از فاکتور های قابل توجه و تعیین کننده در کیفیت نهایی محصول و کسب رضایت مصرف کننده است. بنابراین، وجود دستگاهی که وزن کارتن ها را سنجیده و گزارش کامل آن ها را به شما ارائه دهد، از واجبات هر کارخانه و در اتوماسیون بسته بندی است. دستگاه چک ویر، این کار را برای شما انجام می دهد. این دستگاه، تعداد اقلام داخل کارتن را شمارش کرده و وزن نهایی محصول را با توجه به مقدار تعیین شده توسط شما می سنجد. در صورت تطابق با وزن استاندارد، محصول از دستگاه عبور کرده و به انبار منتقل می شود. در غیر این صورت، توسط دستگاه ریجکتور، از میان سایر محصولات تفکیک شده و از روی نوار نقاله خارج می شود.

بسته بندی مواد غذایی

دستگاه ریجکتور (Rejecter)

در بسیاری از موارد، ممکن است کم یا زیاد بودن وزن نهایی محصولات، منجر به بروز اختلال، نارضایتی مشتریان و در نهایت، از بین رفتن اعتبار برند شود. همانطور که گفتیم، با استفاده از دستگاه چک ویر این مشکل برطرف خواهد شد اما با محصولاتی که وزن استاندارد ندارند چه کنیم؟ در این مرحله دستگاه ریجکتور دست به عمل خواهد شد. ریجکتور محصولات غیر استاندارد را از روی نوار نقاله خارج کرده و به بخش مجزایی منتقل می کند تا مجددا بررسی شوند.

بسته بندی مواد غذایی

استفاده از این تجهیزات، سرعت فرآیند تولید و بسته ‌بندی را به شکل چشم گیری افزایش می ‌دهد و همچنین نیاز به استفاده از نیروی انسانی و دخالت دست را به طور کامل از بین می برد. این موارد، با قرار گرفتن در کنار هم، به بهبود کیفیت و بهره‌ وری محصول نهایی شما کمک شایانی خواهند کرد.

ما در پیشروپک، با بیش از ده سال تجربه در زمینه طراحی و ساخت دستگاه‌ ها و سیستم ‌های متنوع، توانسته ایم تکنولوژی‌ های پیشرفته و قابل اعتمادی را به بازار معرفی و عرضه کنیم. هم اکنون، تمامی دستگاه های نام برده با ویژگی ‌ها و عملکرد بی نظیر خود، در پیشروپک موجود و قابل ارائه به مشتریان داخلی و خارجی هستند. ما با تکیه بر تخصص و توانایی نیروهای مجرب متخصص، آماده‌ایم تا بهترین خدمات را با برترین کیفیت و هماهنگ با نیازهای مشتریان ارائه دهیم تا تجربه‌ ی بی‌ نظیری را در این زمینه برای شما رقم بزنیم.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − هجده =

مشاوره خرید اتوماسیون بسته‌بندی و خطوط انتقال

۶۵۶۱۲۹۴۵ ۲۱ (۹۸+)