پیشروپک ، روزهای شنبه و سه‌شنبه به دلیل قطعی برق تعطیل است.

بستن
فهرست

پیشروپک ، روزهای شنبه و سه‌شنبه به دلیل قطعی برق تعطیل است.

بستن
جستجو در سایت

پیشروپک ، روزهای شنبه و سه‌شنبه به دلیل قطعی برق تعطیل است.

بستن

انواع مختلف دستگاه‌ کارتن بازکن

صفحه اصلی » انواع مختلف دستگاه‌ کارتن بازکن

دستگاه کارتن بازکن
راهنمای مطالعه

در دنیای تجارت امروزه سرعت، کاهش هدررفت انرژی و استفاده بهینه از منابع انسانی از شاخصه‌های کسب‌وکارهای موفق هستند. یکی از راهکارهای اصلی دستیابی به موارد ذکرشده، استفاده از سیستم‌های اتوماتیک در تمام مراحل تولید و عرضه است.

در هر صنعتی محصول نهایی برای عرضه به بازار باید در بسته‌بندی مناسب خود قرار بگیرد. در این مقاله به شما کمک می‌کنیم تا در بسته‌بندی محصولات خود از بهترین و کارآمدترین گزینه استفاده کنید. از آنجایی که بسته‌بندی در صنایع گوناگون انواع و اقسام مختص به خود را دارد، در این مقاله به‌طور مشخص به بسته‌بندی محصولات تولیدی در کارتن‌های مادر پرداخته شده است.

[av_video src=’ [av_video src=’https://pishropack.ir/wp-content/uploads/انواع-دستگاه-های-کارتن-بازکن.mp3′ mobile_image=” attachment=” attachment_size=” format=’custom’ width=’16’ height=’1′ conditional_play=’lightbox’ id=” custom_class=” av_uid=’av-1yh70p’]

برای بسته‌بندی محصولات در کارتن‌های مادر، با توجه به این که تا چه حدی نیاز به اتوماسیون دارید، استراتژی‌های متفاوتی را می‌توانید اتخاذ کنید.

۱. اگر می‌خواهید از دستگاه‌ چسب زن نیمه‌اتوماتیک استفاده کنید، کاراترین راه این است که متصدی یا متصدی‌های بخش بسته‌بندی، کارتن‌های مادر را فرم دهند. این کار می‌تواند به‌صورت کاملا دستی و سنتی انجام پذیرد یا از دستگاه‌ کارتن بازکن دستی استفاده شود.

در این روش بدون آن که درب پایینی کارتن چسبانده شود، متصدی مربوطه محصولات را داخل کارتن مادر می‌چیند، درب بالای کارتن را می‌بندد و کارتن را به داخل دستگاه چسب زن هدایت می‌کند. دستگاه چسب زن کارتن به‌صورت همزمان زیر و روی کارتن را می‌چسباند.

۲. اگر می‌خواهید خط بسته‌بندی تمام‌اتوماتیک داشته باشید، می‌توانید از دستگاه‌ کارتن بازکن یا فرم‌دهنده کارتن (Case Formers or Case Erectors) به همراه دستگاه‌ کارتن پرکن (Case Packer) و سپس دستگاه‌ کارتن چسب زن تمام‌اتوماتیک (Automatic flap folder carton sealer) استفاده نمایید.

در این شیوه دستگاه‌ کارتن بازکن پس از فرم‌دادن و چسب‌زنی درب زیرین کارتن، آن را به دستگاه کارتن پرکن می‌فرستد. دستگاه case packer پس از چیدمان محصولات آن‌ها را به روش‌های مختلفی درون کارتن قرار می‌دهد. در نهایت چسب زن تمام‌اتوماتیک کارتن، درب بالایی کارتن را بسته و چسب می‌زند.

انواع مختلف دستگاه‌های کارتن بازکن

برای انجام تمام مراحل بالا می‌توانید از نیروی انسانی استفاده کنید و یا خود را با صنایع پیشرفته دنیا هماهنگ کنید و از سیستم‌های اتوماتیک برای افزایش بازدهی استفاده کنید.

انواع دستگاه کارتن بازکن‌

اولین مرحله بازکردن کارتن‌ها یا حجم‌دادن به شیت‌های کارتن است. برای این کار می‌توان از دستگاه‌ کارتن بازکن دستی یا دستگاه‌های تمام‌اتوماتیک استفاده کرد. در ادامه به بررسی هر دو روش می‌پردازیم و مزیت‌های هر مورد را بررسی می‌کنیم.

دستگاه‌ کارتن بازکن دستی

این دستگاه‌ها در واقع سطوحی با طراحی خاص هستند که برای تبدیل کارتن از شیت به حجم سه‌بعدی استفاده می‌شوند. آن‌ها این امکان را فراهم می‌کنند که کارتن‌ها پس از قرارداده‌شدن بر روی جایگاه مشخص‌شده به‌خوبی باز شده و درب‌های پایینی آن بسته شوند. پس از آن متصدی (اپراتور) محصول را درون جعبه قرار داده و برای انجام مرحله بعد که چسب زدن بالا و پایین کارتن است، می‌فرستد.

تنوع این دستگاه‌ کارتن بازکن دستی کمتر از تنوع سیستم‌های اتوماتیک است. در ادامه نگاهی به دو مدل از آن‌ها می‌اندازیم.

اولین مدل، کارتن بازکن‌ دارای میز مسطح هستند. این مدل از کارتن‌ بازکن‌ خود دو حالت دارند.

در حالت اول متصدی دستگاه، کارتن را بر روی سطح نگهدارنده کارتن قرار داده، محصول را درون کارتن گذاشته و سپس لازم است که آن را با دست به قسمت بعدی جهت بستن درب کارتن بفرستد.

در حالت دوم متصدی پس از گذاشتن محصول در کارتن با فشار یک دکمه بازوی هدایت‌کننده را فعال کرده و بازو کارتن را به قسمت بعد جهت بستن درب کارتن می‌فرستد.

انواع مختلف دستگاه‌های کارتن بازکن

کارتن بازکن با میز مسطح

دومین مدل دستگاه‌هایی هستند که در آن سطح نگهدارنده دارای شیب است و امکان دسترسی متصدی به کارتن را آسان‌تر کرده است و تنها برتری آن به دو مدل دیگر همین یک نکته است که البته از نظر ارگونومتری برای متصدی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

انواع مختلف دستگاه‌های کارتن بازکن

کارتن بازکن با سطح شیب‌دار

ویژگی‌ها و مزیت‌های استفاده از دستگاه‌ کارتن بازکن دستی:

• سرعت بسته‌بندی را افزایش می‌دهد.

• بدنه دستگاه با توجه به وزن محصول قابل‌طراحی از جنس‌های مختلف است.

• با استفاده از نوارنقاله رولری امکان اتصال دستگاه کارتن بازکن به دستگاه چسب زن به راحتی فراهم می‌شود.

• ارتفاع بدنه قابل‌تنظیم است.

• درصد خطا حین بستن درب پایینی کارتن کاهش می‌یابد که در نتیجه آن مراحل بعدی بی‌نقص انجام می‌شوند.

دستگاه‌ کارتن بازکن تمام‌اتوماتیک

بزرگترین مزیت این دستگاه‌ها عدم‌نیاز آن‌ها به متصدی (اپراتور) است. پس از قراردادن شیت‌های کارتن در جایگاه تعبیه‌شده در دستگاه عملیات بازکردن و حجم‌دهی به کارتن و پس از آن چسب‌زدن درب‌های پایین و ارسال آن بر روی نوارنقاله برای گذاشتن محصولات درون آن‌ها تماما به‌صورت اتوماتیک توسط دستگاه انجام می‌شود.

ویژگی‌ها و مزیت‌های استفاده از دستگاه‌ کارتن بازکن:

امکانات دستگاه‌های تمام‌اتوماتیک بسته به طراحی آن دارد. برخی از این امکانات در ادامه آورده شده است:

• قابلیت سریع تنظیم دستگاه برای ابعاد مختلف کارتن

• استفاده از کاپ‌های مکنده پرقدرت برای گرفتن شیت کارتن و حجم‌دادن به آن

• سیستم هشداردهنده در صورت اختلال در چسب‌زنی، تمام‌شدن چسب و یا رو به اتمام‌بودن آن

• جلوگیری از تجمع کارتن‌ها به واسطه سنسور فوتوالکتریک تعبیه‌شده در خروجی نهایی دستگاه (تنها زمانی که کارتنی روبه‌روی سنسور نباشد کاپ‌های مکنده شیت بعدی کارتن را وارد دستگاه می‌کنند.)

• بدنه با جنس‌های مختلف بسته به نیاز

انواع مختلف دستگاه‌ کارتن بازکن

پس از آماده‌سازی کارتن‌ها و قرار دادن محصولات درون آن‌ها نوبت به چسب‌زدن کارتن‌ها می‌رسد. در مقاله‌ای با عنوان «دستگاه‌ کارتن چسب زن و ویژگی‌های آن‌» با جزییات به این موضوع پرداخته شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + یک =

مشاوره خرید اتوماسیون بسته‌بندی و خطوط انتقال

۶۵۶۱۲۹۴۵ ۲۱ (۹۸+)