پیشروپک ، روزهای شنبه و سه‌شنبه به دلیل قطعی برق تعطیل است.

بستن
فهرست

پیشروپک ، روزهای شنبه و سه‌شنبه به دلیل قطعی برق تعطیل است.

بستن
جستجو در سایت

پیشروپک ، روزهای شنبه و سه‌شنبه به دلیل قطعی برق تعطیل است.

بستن

انواع دستگاه چسب زن کارتن

صفحه اصلی » انواع دستگاه چسب زن کارتن

انواع دستگاه چسب زن کارتن
راهنمای مطالعه

دستگاه چسب زن کارتن یا به‌عبارتی کارتن چسب زن یا دستگاه چسب کش جزو دستگاه‌های پرکاربرد در بخش بسته‌بندی محصول است. اگر روزانه تعداد زیادی کارتن را چسب‌زنی و بسته‌بندی می کنید، لازم است به فکر روشی برای چسباندن چسب باشید که میزان خطا هنگام چسب‌زنی را کم کند و در عین حال سرعت و دقت بالایی داشته باشد.

برای رسیدن به اهداف بالا دو انتخاب دارید؛ انتخاب اول استفاده از دستگاه چسب کارتن دستی است. به این دستگاه های کوچک که در دست جا می‌شود و نیازی به برق ندارد، دستگاه چسب کش می‌گویند.

دستگاه چسب کش دستی

دستگاه چسب کش دستی

دستگاه های چسب کش دستی به‌علت قیمت پایین و آسان‌ترکردن فرایند چسب‌زنی بسیار محبوب هستند. استفاده از آن‌ها راحت است و به‌راحتی قابل‌تهیه‌اند. این دستگاه‌های کوچک که به‌راحتی می‌توانند عصای دست شما در بسته‌بندی باشند، معایبی نیز دارند.

اگر در روز تعداد زیادی کارتن را چسب می‌زنید و بسته‌بندی می‌کنید، حتما متوجه شده‌اید که فشاری که بر روی اپراتور وارد می‌شود، زیاد است و از طرفی کارتن‌ها یک‌شکل نمی‌شوند یا چسب از کارتن حین جابه‌جایی و انتقال جدا می‌شود.

دستگاه چسب کش در کنار ویژگی‌های مثبتش، هنوز نمی‌تواند مشکلات ناشی از چسب‌زنی با دست را به‌طور کامل از بین ببرد.

معایب بسته بندی دستی

اپراتوری که از دستگاه چسب کش استفاده می‌کند، در استفاده طولانی، دچار مشکلات جسمانی از جمله خستگی و درد دست و کمر می‌شود. از طرفی حتی بهترین و بادقت‌ترین اپراتور دستگاه چسب کش نیز نمی‌تواند کارتن ها را طوری چسب‌زنی کند که از نظر ظاهری دقیقا مثل هم باشند.

امروزه پیشی‌گرفتن از رقبا در تجارت کار ساده‌ای نیست. موارد به‌ظاهر کوچکی مانند ظاهر خوب و یکپارچه کارتن‌های محصولات می‌توانند وجه تمایز بین محصول شما و محصول رقیب باشند. از طرفی هنگامی که برای تهیه و تولید محصول زحمت زیادی کشیده‌اید، ناخودآگاه در تمام مراحل کار به دنبال بهترین کیفیت هستید.

بسته بندی کارتن

اما مزیت‌های استفاده از دستگاه چسب زن کارتن به این موارد ختم نمی‌شود. دستگاه چسب زن کارتن اتوماتیک تنها کیفیت بسته‌بندی شما را بالا نمی‌برد، بلکه در هزینه‌های بلندمدت شما نیز صرفه‌جویی می‌کند. اگر تجارت نسبتا بزرگی دارید، چاره‌ای جز استفاده از دستگاه چسب زن اتوماتیک ندارید.

دستگاه چسب زن اتوماتیک برای شما چند مزیت اصلی دارد:

سرعت، دقت، زیبایی و صرفه جویی در هزینه

دستگاه چسب زن اتوماتیک

کارتن چسب زن اتوماتیک قادر است بین ۳۰ تا ۴۰ کارتن را در دقیقه چسب بزند. ایجاد سرعت در بسته‌بندی به این معناست که محیط بسته‌بندی قرار نیست ساعات زیادی پر از کارتن باقی بماند. از طرفی دیگر برای بسته‌بندی کارتن‌ها به فضای زیادی هم نیاز نخواهید داشت؛ چرا که لازم نیست اول درب‌های زیر کارتن را چسب بزنید و بعد محصولات را درونشان قرار بدهید.

صرفه‌جویی در فضا هنگام استفاده از کارتن چسب زن اتوماتیک به این معناست که شما تنها لازم است کارتن‌های مجله‌ای را که حجم ناچیزی دارند، باز کرده، بر روی نوارنقاله یا میز ورودی چسب زن قرار دهید، محصول را درون کارتن گذاشته و سپس با ورود کارتن به دستگاه چسب زن اتوماتیک زیر و روی آن را همزمان ببندید.

در حقیقت فاصله بین بازکردن کارتن مجله‌ای، پرشدن و بسته‌شدن آن، هم از نظر بعد مسافت و هم از نظر بعد زمانی بسیار کم می‌شود.

دستگاه چسب زن اتوماتیک

دقت و زیبایی را می‌توان در یک دسته قرار داد؛ چرا که دقت بالا منجر به یکدست‌بودن ظاهر کارتن‌ها و در نتیجه زیباشدنشان می‌شود. اگر به فکر تحت‌تاثیر قراردادن مشتریان خود هستید، می‌توانید با صرف هزینه کمی از چسب‌های رنگی کارتن استفاده کنید و کارتن‌ها را طوری طراحی کنید که چسب قسمتی از طراحی آن‌ها باشد.

در اینجا لازم است به این نکته اشاره کنیم که چسب زن اتوماتیک برای انواع چسب از جمله چسب نواری، چسب داغ و آب چسب وجود دارد. از آنجایی که استفاده از چسب نواری رایج‌تر و گزینه آسان‌تری است، در این مقاله تمرکز بر روی آن است.

هزینه دستگاه چسب زن

هزینه دستگاه چسب زن کارتن اتوماتیک در مقایسه با دستگاه چسب کش دستی بیشتر است و ممکن است با خود این گونه تصور کنید که با استفاده از چسب کش دستی نیازی به خرج هزینه اضافی نیست اما با کمی حساب‌وکتاب به این نکته پی خواهید برد که هزینه اولیه پرداخت‌شده برای خرید چسب زن اتوماتیک در مدت زمان کمی به سرعت جبران می‌شود.

با خرید چسب زن اتوماتیک شما در واقع به سه روش در هزینه‌ها صرفه‌جویی کرده‌اید:

  • کم‌کردن چسب مصرفی
  • از بین بردن خطا و آسیب به کارتن
  • حذف هزینه نیروی انسانی
  • کاهش آسیب به محصول بسته‌بندی‌شده

 

مقدار چسب مصرفی در دستگاه کارتن چسب زن اتوماتیک قابل‌تنظیم است. به علاوه با حذف خطای انسانی نیاز به چسب‌زنی دوباره یا تکرار چسب‌زنی از بین می‌رود. از همه مهم‌تر آن است که با تهیه چسب‌زنی که دارای صفحه نمایش نشان‌دهنده میزان چسب مصرفی است، می‌توانید دقیقا میزان چسب مصرفی را کنترل کنید.

همچنین هنگام چسب‌زنی، کارتن‌ها هیچ گونه آسیبی نمی‌بینند و می‌توانید تعداد دقیق کارتن‌ها را نیز با استفاده از دستگاه چسب زن کارتن محاسبه کنید و اما از همه مهم‌تر شما می‌توانید با تنها یک اپراتور تمام کار بسته‌بندی محصول را انجام دهید.

ویژگی دستگاه چسب زن پیشروپک

گر میزان بسته‌بندی زیادی دارید، برای چسب‌زنی سریع لازم است حداقل سه اپراتور داشته باشید. اپراتور اول کارتن را باز می‌کند و زیر آن را چسب می‌زند (ممکن است لازم باشد دو نفر برای انجام این کار استفاده کنید)، اپراتور دوم محصول را درون کارتن قرار می‌دهد و اپراتور سوم درب بالای آن را می‌بندد.

در واقع تنها با قرارگرفتن حداقل سه یا چهار اپراتور در طول یک خط بسته‌بندی می‌توانید سرعت و دقت لازم برای بسته‌بندی کارتن را فراهم کنید. با خرید دستگاه چسب زن اتوماتیک تنها نیاز به یک اپراتور یا در صورت سرعت خط بالا به دو اپراتور است.

آن چیزی که واضح است نیاز به تهیه دستگاه چسب زن، چه از نوع دستی و چه از نوع اتوماتیک است. اما چسب زن اتوماتیک برای انجام بسته‌بندی باکیفیت، با هزینه کم و سرعت بالا تنها گزینه شماست.

هنگام تهیه چسب زن اتوماتیک به کیفیت دستگاه و قطعات دقت کنید. در صورت تهیه دستگاه چسب زن کارتن باکیفیت سال‌های زیادی می‌توانید بدون مشکل از آن استفاده کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − یک =

مشاوره خرید اتوماسیون بسته‌بندی و خطوط انتقال

۶۵۶۱۲۹۴۵ ۲۱ (۹۸+)