پیشروپک ، روزهای شنبه و سه‌شنبه به دلیل قطعی برق تعطیل است.

بستن
فهرست

پیشروپک ، روزهای شنبه و سه‌شنبه به دلیل قطعی برق تعطیل است.

بستن
جستجو در سایت

پیشروپک ، روزهای شنبه و سه‌شنبه به دلیل قطعی برق تعطیل است.

بستن

نوارنقاله تلسکوپی چیست؟

صفحه اصلی » نوارنقاله تلسکوپی چیست؟

نوارنقاله تلسکوپی
راهنمای مطالعه

نوارنقاله تلسکوپی، نوارنقاله‌ای است که طولش مانند تلسکوپ بیشتر می‌شود. از این نوع نوارنقاله‌ها در بارگیری و تخلیه بار بسیار استفاده می‌کنند. با استفاده از این نوارنقاله‌ها، بارگیری و تخلیه کارتن‌ها و بسته‌ها بسیارآسان می‌شود.
نوارنقاله تلسکوپی در طرح‌های مختلفی عرضه می‌شود اما به‌طور کلی دارای دو بخش است: بخش اول، بدنه ثابت است و بخش دوم، قسمت متحرک که مانند تلسکوپ باز شده و باعث افزایش طول دستگاه می‌شود. بازشدن بخش تلسکوپی دستگاه، بسته به طراحی و نیاز می‌تواند در یک، دو یا سه مرحله انجام شود

 

یکی از مزیت‌های این دستگاه، پرتابل‌بودن یا قابل‌حمل‌بودن آن‌ها، به‌واسطه وجود پایه‌های چرخ‌دار است. به این ترتیب، تنها در زمان تخلیه و بارگیری می‌توان از آن استفاده و پس از اتمام کار، تا استفاده بعدی، آن را به مکان دیگری منتقل کرد.

همچنین شیب نوارنقاله نیز به وسیله پمپ هیدرولیکی قابل‌افزایش و کاهش است. این ویژگی، آن را به یک نوارنقاله کاربردی تبدیل کرده که می‌تواند خود را با ارتفاع سطوح دیگر تطبیق دهد و کار بارگیری و تخلیه را تسهیل کند.

در ادامه به بررسی پنج مزیت اصلی استفاده از نوارنقاله تلسکوپی می‌پردازیم.

مزیت‌های نوارنقاله تلسکوپی

به‌علت نوع طراحی، این نوارنقاله‌ها مصارف زیادی دارند و مزیت‌های آن‌ها نیز با توجه به کارکردشان قابل‌توجه است. اما در بین این مزایا، پنج مورد زیر از اهمیت بیشتری برخوردارند:

۱. تطبیق‌پذیری و انعطاف در طراحی

نوارنقاله تسلکوپی بسیار تطبیق‌پذیر با انواع شرایط، به‌منظور استفاده‌های گوناگون است. می‌توان از آن برای بالابردن یا پایین‌بردن بار استفاده کرد. شیب نوارنقاله تلسکوپی به‌راحتی قابل‌تغییر است.

نوارنقاله تلسکوپی 1

این امر باعث شده بتوان از آن‌ها برای جابه‌جایی و انتقال بار به طبقات مختلف درون یک کارگاه یا انبار استفاده کرد. اصلی‌ترین هدف از طراحی این نوع نوارنقاله، دسترسی به امکان افزایش طول است که به‌وسیله تنها یک دکمه بر روی دستگاه انجام‌پذیر است. ویژگی دیگر آن‌ها، امکان حرکت نوار در دو جهت رو به جلو و عقب است.

۲. صرفه‌جویی در زمان

به‌کمک نوارنقاله تلسکوپی، جابه‌جایی بسته‌ها در مسیرهای طولانی‌تر و بلندتر به‌راحتی و در زمان کمتر امکان‌پذیر شده است. استفاده از این دستگاه‌ها باعث افزایش راندمان کار به‌واسطه جابه‌جایی بار بیشتر در زمان کمتر می‌شود.

نوارنقاله تلسکوپی 2

در بسیاری از موارد می‌توان از این دستگاه‌ها به‌جای جرثقیل استفاده کرد. در این صورت، به‌علت این که این دستگاه‌ها توانایی کار بی‌وقفه را دارند، در مقایسه با روش‌های سنتی راندمان کار را به‌سرعت افزایش می‌دهند.

۳. صرفه‌جویی در هزینه

کاملا واضح است که با استفاده از این دستگاه، درواقع نیاز به نیروی انسانی برای انتقال بار بسیار کم می‌شود. این کاهش منجر به کاهش هزینه‌های مربوط به نیروی انسانی لازم شده و از طرفی، قیمت این دستگاه و ماندگاری آن در مقایسه با برخی دیگر از دستگاه‌ها، مانند جرثقیل بسیار مقرون‌به‌صرفه است.

۴. ارتقای امنیت محیطِ کار

وجود نوارنقاله تلسکوپی به این معناست که برای جابه‌جایی بارهای سنگین دیگر نیازی به استفاده از نیروی انسانی نیست. به‌تبع این امر، میزان آسیب به افراد و امکان رخداد اتفاقات ناگوار در محل کار نیز کاهش می‌یابد.

نوارنقاله تلسکوپی 3

به‌علاوه در بسیاری از نوارنقاله‌های تلسکوپی از سیستم‌های اعلام‌خطر استفاده شده است که منجر به اطلاع‌رسانی سریع در صورت بروز هرگونه اختلال در روند حرکت بار بر روی نوارنقاله می‌شود.

۵. استفاده آسان، بدون نیاز به تخصص

بهترین دستگاه‌ها و بهترین ویژگی‌ها وقتی که استفاده از دستگاه، کارِ سختی باشد، به چشم نمی‌آیند. هنگام تهیه این دستگاه‌ها اطمینان حاصل کنید که طراحی به‌گونه‌ای انجام شده باشد که به یک کارگر ساده امکان استفاده از آن را بدهد.

در اکثر طراحی‌های این دستگاه از کنترل‌پنل‌هایی استفاده شده که به‌راحتی با چند دکمه، امکان انجام عملیات مختلف را فراهم می‌کند. وقتی نیازی به آموزش تخصصی نیروی انسانی برای استفاده از نوارنقاله تلسکوپی نباشد، در حقیقت، در میزان هزینه‌ها نیز تا حدودی صرفه‌جویی می‌شود.

برای درک بهتر اهمیت این موضوع، می‌توانید به دفعاتی فکر کنید که برای انجام کاری نیاز به دستگاه همراه با پرسنل آموزش‌دیده داشته‌اید.

جایگزین نوارنقاله تلسکوپی

از آنجایی که در حال حاضر نمونه با کیفیت ایرانیِ این دستگاه‌ها وجود ندارد، لازم است در صورت نیاز، اقدام به خرید از شرکت‌های خارجی کرده که با توجه به هزینه‌های واردات و قیمت بالای خود دستگاه‌ها عموما گزینه مناسبی نیستند.

در این شرایط اغلب لازم است به جایگزینی برای نوارنقاله تلسکوپی فکر کرد. بهترین جایگزین که با هزینه نسبتا کمی قابل‌تهیه است، استفاده از دستگاه‌های بارگیری و تخلیه است که شرکت پیشروپک طراح و تولیدکننده تخصصی آن‌هاست.

نوارنقاله بارگیری و تخلیه

این دستگاه‌ها به‌طور خاص برای بارگیری و تخلیه بار با توجه به استانداردهای جهانی طراحی شده‌اند. به این معنی است که اندازه و ابعاد این دستگاه‌ها برای بارگیری و تخلیه تمام ماشین‌های نقلیه مناسب است.

ویژگی مثبت دیگر این نوارنقاله‌ها این است که می‌توان انتهای آن‌ها را به نوارنقاله آکاردئونی متصل کرد. به این ترتیب می‌توانید بار را در مسافت بیشتری جابه‌جا کنید.

نوارنقاله آکاردئونی آماده تحویل

سخن آخر

نوارنقاله تلسکوپی جزو تجهیزات ضروری برای بسیاری از صنایع به شمار می‌رود. استفاده از این تجهیزات باعث افزایش راندمان کار می‌شود و استفاده به‌جا از آن و دوری از راهکارهای قدیمی که نیاز به نیروی انسانی زیاد و زمان بیشتر دارد، جزو شاخصه‌های یک کسب‌وکار موفق محسوب می‌شود.

نوارنقاله تلسکوپی، سیستم منعطفی است که با صرفه‌جویی در وقت و هزینه، نه‌تنها راندمان تولید را بالا می‌برد، بلکه باعث ایجاد محیطی امن برای کارکنان نیز می‌شود. طراحان و سازندگان نوارنقاله تلسکوپی اغلب آن را بر اساس نیازِ سفارش‌دهنده به‌طور سفارشی طراحی و تولید می‌کنند.

منابع:

nihvatech

solidswiki

دیدگاه‌ خود را بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + 15 =

مشاوره خرید اتوماسیون بسته‌بندی و خطوط انتقال

۶۵۶۱۲۹۴۵ ۲۱ (۹۸+)